Merc-AMG GT Black Series започва от… 335 хил. евро

  • Галерия с 16 снимки. Галерия с 16 снимки.

26 Jul 2020

Ле-ле. Съвсем наскоро писахме за премиерата на най-бруталният модел на марката, Merc-AMG GT Black Series. Кола, с която AMG изтупа значката ‘Black Series’ от прахът, натрупал се от последното им използване при SLS AMG през 2013-та. А сега хората от Щутгарт и Афалтербах оповестиха и базовата цена на модела, която е… доста висока и осезаемо по-висока от тази на „стандартните“ модификация AMG GT.

Цената започва от 335 240 евро, като тя е стартова за Германия, с 16% ДДС (временно сваленото от 19% за периода 31 юли - 31 декември). Което означава точно 655 672 лв., като през 2021-ва тя може да е малко по-висока.

Преди да започнете да добавяте екстрите. Като например още по-нескромния цвят ‘AMG green hell magno’ за 8468 евро, пакета за писта ‘AMG Trak Package’ 7540 евро (карбонови седалки с 4-точкови колани и титаниева предпазна клетка), готината стерео система Burmester за 4814 евро, навигацията ‘COMAND Online’ за 2958 лв., пакета ‘Memory’ за седалките и други настройки – 1914 евро.

Освен тях има и малко по-достъпни, но дразнещи за доплащане работи, при положение, че вече сте казали окей за базовите 655 хил. лв. Mercedes ви искат 1461 евро за ‘Park-Paket’ за две камери за паркиране, 916 евро за безключово влизане, 672 евро за ел. сгъване на огледалата, 638 евро за ‘Pre-Safe’, 522 евро за системата за следене на мъртвата зона, 174 евро за тъчпада и 116 евро за автоматично превключване между къси и дълги светлини. Което означава, че колата спокойно може да подмине сумата от 360 хил. евро или 700 хил. лв.

Аерото. Доста заемки от състезателния Merc-AMG GT3. Сериозен преден сплитер, който има и гумен… удължител. Такава система видяхме за пръв път в Porsche 991 Turbo S и допълнително увеличава силата на притискане. Отзад нещата също са сериозни – двуетажен спойлер, настройващ се механично и автоматично, според скоростта. Колата има и нарези в предните калници за намаляване на подемната сила в областта на колелата, както и много сериозни отвори зад предните гуми, за охлаждане на спирачките и мотора. Резултатът е притискателна сила от 400 кг при скорост от 250 км/ч.

Двигателят. Сериозно модифицирана версия на 4-литровия туин турбо V8, който е кръстен M178 LS2. Мазането е със сух картер, коляновият вал е плосък, турбините са по-големи, както и междинните им охладители. Изпускателната система също е променена, а резултатът е най-мощният серийно произвеждан агрегат на Mercedes/AMG - 730 к.с. между 6700-6900 об/мин и 800 Нм в диапазона 2000-6000.

Динамиката. Mercedes-AMG GT Black Series ускорява от 0-100 км/ч за 3,2 секунди, което е точно толкова, колкото и времето на Mercedes-AMG GT 4 door 63 S 4 Matic+ 63 S 4 door AMG GT 4 Matic +… Вторият обаче е двойно предаване, докато Black Series-ът разчита само на сцеплението на задните си Pilot Sport Cup 2 R, разработени специално за модела. На бордовете им дори може да видите графика със силуета на колата. Размерът им е 335/30 ZR 20, а на предните - 285/35 ZR 19. Ускорението от 0-200 също е брутално, 9 секунди, а максималната скорост е 325 км/ч.

Скоростите и окачването. Адаптирана за високия въртящ момент 7-степенна кутия с два съединителя, монтирана на задната ос, за оптимално разпределение на масите. Механизмът е и с подобрено охлаждане за да не каже „чао“ след няколко лаунча. Окачването е сходно с това на Merc-AMG GT R Pro – подлежи на ръчни настройки, като амортисьорите са адаптивни, с три степени на твърдост.

Тракшън контролът. Заслужава отделна подточка, защото системата е различна от останалите, но пък сходна с тази при AMG GT R Pro. Позволява 9 различни степени на приплъзване на колелата и не е свързана с ESP-то, което е супер. Супер е и, че степените се избират чрез голям въртящ се селектор в жълто, стърчащ по средата на таблото.

Интериорът. Изненада – спортен! Много алкантара и карбон, като AMG са заместили лостчетата на вратите с текстилни ленти, за да спестят няколко грама. Сериозно ли? Това е по-скоро маркетингов трик отколкото наистина полезна стъпка, също какъвто е и при Porsche 911 GT3 RS. Колата може да се поръча и с опционалния Track пакет, включващ титаниева предпазна клетка, седалки с 4-точкови колани и пожарогасител.

Лукс от Китай!