Posaidon направиха G 63 AMG с 940 коня. Развива 280 км/ч

  • Галерия с 15 снимки. Галерия с 15 снимки.

27 Aug 2020

Posaidon Mercedes-AMG G 63 вдига двеста и осемдесет километра в час. Този 2,5-тонен SUV, чиято аеродинамика е съизмерима с тази на остъклен балкон. И по-точно 0,54, колкото е коефициентът на челно съпротивление на G 53, двойно повече от на Toyota GT86. Любопитно ни е на какво ще прилича предното стъкло след 10 мин. с 280 км/ч, в сезона на буболечките. Както и разходът на бензин при тази скорост…

Но, към детайлите. Серийният 4-литров битурбо V8 генерира 585 к.с. и 850 Нм, предостатъчни стойности. Немското ателие обаче е заменило турбините с… други, ‘custom’ пишат, преработило е главите, клапаните, изпускателната система и още няколко неща. Резултатът е 940 к.с. и почти 1280 Нм, което означава 335 к.с. и близо 430 Нм бонус над стандартните. Тоест, образно казано, имате един Ford Mustang 2.3 EcoBoost, добавен под предния капак. И малко отгоре.

Динамиката е подобрена. Ускорението от 0-100 км/ч става за скандалните 3,6 секунди при 4,5 в заводски вид, а максималната скорост разбрахте колко е. Стандартно тя е 220 км/ч или 240 км/ч, ако е доплатено за т.н. AMG Driver’s пакет.

Промените отвън? Има, но не са драматични. Капакът над турбините е по-изпъкнал и с допълнителни отвори и решетки, отзад е добавен спойлер, а отстрани – обединяващите двете изпускателни тръби от всяка страна накрайници. Нищо повече.

Какво мислите? Има ли смисъл от подобна мощност в G-Class, защо не? Или по-скоро сте на мнение, че подобни проекти са само за задоволяване на голямото его?

Много практичен и интересен!