Това Volvo P1800 Cyan е неустоим проект с 420 коня, направен за… дрифт

  • Галерия с 12 снимки. Галерия с 12 снимки.

07 Sep 2020

По-точно е направен в чест на първата титла на Cyan Racing в Световния шампионат за туристически автомобили (WTCC) с Volvo, което се случи през 2017-та година. А дрифтът в заглавието не е измислен от нас, а споделен от пилота на отбора Тед Бьорк: „Усещам се как се усмихвам всеки път, когато контролирам дрифт ъгъла си през дълъг завой.“

Ние обаче мислим, че победата отпреди три години не е повода, а извинението на маниаците от Cyan, да направят проект-мечта за самите тях. Проект базиран на екземпляр Volvo P1800 от далечната 1964-та година. Като голяма дилема е било какво да задвижва бъдещата ресто-модифицирана кола.

Cyan са минали обсъдили всякакви варианти. Модифициране на оригиналния B18, поставянето на ‘Red Block’ B230, петцилиндров агрегат и дори 6-цилиндров редови мотор. Дори е бил подхвърлен вариант и за ел. мотор, но шефът на отбора го отхвърлил категорично. Решението? Състезателният 2-литров турбо двигател от S60 TC1 колата на Cyan Racing.

Одобряваме! Това са 420 к.с., 455 Нм, червени обороти от 7700, а кутията е 5-степенна механична. Има и диф с ограничено приплъзване, спирачките са с големи дискове и 4-бутални апарати, а ABS-ът… отсъства. Нямат дори серво, да не говорим за тракшън конторл. Е-ха.

Респект към творенето на Cyan Racing, както и за изобретателното им оправдание да реализират мечтата си. Разгледайте галерията, след което може да кликнете на това 1967 Volvo Amazon с турбо V8 от BMW, двойно предаване от Skyline GT-R и оборотомер… Samsung GALAXY Note II.

Първородната Godzilla!