1989 Ferrari Testarossa за 285 хил. лв.? Бихте ли я купили?

  • Галерия с 16 снимки. Галерия с 16 снимки.

14 сеп 2020

Октомври 1984-та, изложението в Париж. Публиката посреща с овации новият модел на Ferrari, наследник на красивото 512 BBi, също супер елегантното Testarossa. Дизайнът на колата е дело на Pininfarina, а дългите „хриле“ отстрани се превръщат в отличителен белег, по който колата се разпознава мигновено.

Името? Testarossa, в превод означаващо „червена глава“, идващо отще от 1957-ма и състезателното Ferrari 250 Testa Rossa печелило световния сампионат. Главите на F 113 A 000 също са с червени, като тогава този 4,9-литров „плосък“ 12-цилиндров двигател е бил най-мощният агрегат вграждан в сериен автомобил: 390 к.с. при 6300 об/мин и 490 Нм при 4500 об/мин. Динамиката? Ускорение от 0-100 км/ч за 5,9 секунди и максимална скорост от 290 км/ч.

Моделът се произвежда до 1996-та година, но със сериозно преработване през 1992-ра, когато получава означението 512 TR (инициалите от Tesstarossa). Две години по-късно се появява и F512 M, което си остава последното Ferrari с плосък 12-цилиндров мотор. Неговият наследник се казва Ferrari 550 Maranello и вече е с предно разположен V12.

Жълтата кола от галерията е обявена в оказиона на нашите любимци от Mechatronik.de, боядисана е в ‘Giallo 102’ и е екземпляр от първата модификация, с първа регистрация от 16 август 1989-та в Берлин. Тя остава притежание на първия си собственик в продължение на 17 години до март 2006-та, като тогава е на едва 29 200 км. Вторият притежател на колата я кара изключително рядко и дори я дерегистрира за две години, като тя остава в неговата колекция до 2015-та. Преди той да се свърже с Mechatronik с цел продажба.

Този екземпляр е в перфектно техническо състояние, обслужван е само в официални сервизи на Ferrari и все още е с оригиналната си боя, 31 години по-късно.

Въпросът е бихте ли дали 146 хил. евро за него, мислите ли че е добра инвестиция? Или по-скоро бихте взели нещо ново за същите или по-малко пари?

Коментари
Коментирай

Sending ...