Новият Volkswagen Golf R е мощен 320 к.с. и има ‘Drift Mode’
Най-накрая: Volkswagen Golf R Мk8 е тук. Важните факти са 2-литра, турбо, 320 к.с. (с 20 повече отпреди), 420 Нм, 0-100 за 4,7 секунди и максимална скорост – 250 км/ч, като тя логично е ограничена. Друго? Има нова 4Motion система за задвижване на четирите колела, която е „първата в света свързана с други възли и агрегати“, като например Vehicle Dynamics Manager (VDM), електронния диференциал XDS и адаптивните амортисьори DCC.
За пръв път е налична и система за разпределение на въртящия момент между задните колела, която може да натовари с до 100% от тягата лявата или дясната гума. Опционално може да се поръча и т.н. R Performance пакет, идващ и с въпросния специален заден диф.
С него, освен стандартните за модела настройки на поведението – Comfort, Sport, Race и Individual – имате и още две, Drift Mode и Special Mode. Името на първия режим говори само за себе си, като от VW казват, че е само за писта. Добреее…, със сигурност ще се ползва само там! Специалните настройки пък са за оптимални времена на писта и най-вече на „Нюрбургринг“ – никой хотхеч няма да е истински, ако не е тестван там, нали?
Volkswagen са си написали домашното (тоест, завъртели са доста кръгчета на „Зеленя ад“) и казват, че новият Golf R е с цели 17 секунди по-бърз от Mk7. Времето на новата кола е 7 мин и 51 сек, като това е за версия със 7-степенна DSG кутия. Серийно автомобилът идва със 6-степенна ръчка. Серийни са и 18-инчовите колела, но опционално може да го качите на 19-ки с по-лепкави гуми Michelin. Доплаща се и по-леката и по-приятна за слушане титаниева изпускателна система Akrapovič.
Екстериорът? Няма нужда да правим преразказ по картинка, след като има галерия с 11 снимки. Въпросът е дали ви допада това, което виждате или дизайнът на предходния Golf R ви харесва повече?