Новият Jaguar F-Pace SVR с 550 коня вдига сто за 4 секунди


03 Dec 2020

Харесваме Jaguar. Последният техен модел, който карахме бе XE и тогава колата ни допадна изключително много, дори бяхме изненадани от това колко всъщност е добра (тестът ни може да прочетете, след като кликнете тук).

Моделът F-Pace също ни допада, като концепция, по ред причини. Дизайнът, колата изглежда различно, управлението, това че е алуминиев, това, че има версии само със задно (или поне преди; сега не сме сигурни) и за това, че има топ версия с голям бензинов V8! О, да!

Именно нея обновиха (заедно с останалите от гамата) Jaguar. Името на модела и модификацията е F-Pace SVR, като под големия преден капак с два истински отвора работи 5-литров V8 с механичен компресор. Мощността е непроменена, 550 к.с., но максималният въртящ момент е повишен с 20 Нм до 700 Нм.

В резултат има и леко подобрение в динамиката на големия автомобил. Ускорението от 0-100 км/ч става за 4 секунди, с 0,1 сек по-бързо отпреди, а максималната скорост е 286 км/ч – с 3 км/ч повече. Да, новият SVR не е драстично по-бърз, но тези стойности са доста прилични така или иначе.

Кормилната система е ревизирана, казват от Jaguar, за „още по-директно управление“, така че бихме се радвали да тестваме автомобила и да проверим това твърдение. По отношение на дизайна, отвън F-Pace SVR изглежда още по-динамичен, но същевременно балансиран, което е супер. По-големите отвори в предната броня не са само за естетика, но и за по-добро охлаждане на спирачките.

Отзад веднага правят впечатление новите стопове. Ново е и оформлението на бронята и на четирите ауспуха, които са си абсолютно истински. С фейслифта изпускателната система е получила и възможност за манипулиране на звука. Той също е съвсем реален – тук няма т.н. ‘sound generators’ или тонколони (поздрави на Audi!), а избор между това тя да бъде доста шумна или адски шумна.

Промените в интериора също са за добро. Инфотейнмънт системата e най-новото поколение ‘Pivi Pro’ на Jaguar и идва с 11,4-инчов дисплей с готини графики и функционалности. Скоростният лост вече не е излизаща от конзолата шайба, а малко… нещо от метал и кожа. Изглежда доста качествено и определено отива повече на колата, отколкото предишното решение.

Цената? Ще трябва да почакаме за официалните цени у нас, но в прессъобщението пише, че новият Jag F-Pace SVR ще започва (във Великобритания) от 77 595 паунда или около 168 хил. в български пари.

Сбогом V10!