Peugeot се връща в Льо Ман с хипер хибрид с почти 1000 к.с.

  • За първи път Peugeot показва какво има под каросерията на хиперколата си за Льо Ман За първи път Peugeot показва какво има под каросерията на хиперколата си за Льо Ман

14 Dec 2020

Peugeot показа какво се крие под каросерията на впечатляващия състезателен модел, с който ще участва в състезанията за издръжливост през 2022 г. Машината, кръстена Hybrid4 500KW, е разработена от Peugeot Sport и е толкова мощна, че се е наложило да намалят около 300 конете., за да влезе в правилата на FIA.

Задвижващата система се състои от 2,6-литров битурбо V6 с 680 к.с. и електромотор на предната ос. Мощността му е 272 к.с., като електрическата система е 900-волтова. За сравнение серийните модели на Tesla разчитат на 400-волтова система, а Porsche Taycan е първата шосейна кола, която използва 800-волтова.

Системната мощност на Peugeot Hybrid4 500KW достига внушителните 952 к.с., но както подсказва и името, тя ще бъде ограничена на 500 кВт, което са 680 к.с. Това е ограничението, което FIA определи за новия клас хиперколи за Льо Ман и състезанията за издръжливост.

 

Любопитното е, че електромоторът ще задвижва колата в питстопа, но на пистата ще се включва само при скорости над 120 км/ч. Това означава, че на излизане от бавните завои, както и във всяка ситуация със скорост под 120 км/ч, състезателното Peugeot ще е кола със задно предаване. Не сме много сигурни, че виждаме логиката, но Peugeot има сериозен опит в състезанията за издръжливост, така че нямаме търпение да видим Hybrid4 500KW на пистата.

За да отговаря на изискванията, двигателят с вътрешно горене ще увеличава мощността си на 680 к.с. само в моментите, когато електромоторът не работи. За целта FIA ще получава в реално време телеметричните данни от колата.

 

Първородната Godzilla!