Peugeot се връща в Льо Ман с хипер хибрид с почти 1000 к.с.
Peugeot показа какво се крие под каросерията на впечатляващия състезателен модел, с който ще участва в състезанията за издръжливост през 2022 г. Машината, кръстена Hybrid4 500KW, е разработена от Peugeot Sport и е толкова мощна, че се е наложило да намалят около 300 конете., за да влезе в правилата на FIA.
Задвижващата система се състои от 2,6-литров битурбо V6 с 680 к.с. и електромотор на предната ос. Мощността му е 272 к.с., като електрическата система е 900-волтова. За сравнение серийните модели на Tesla разчитат на 400-волтова система, а Porsche Taycan е първата шосейна кола, която използва 800-волтова.
Системната мощност на Peugeot Hybrid4 500KW достига внушителните 952 к.с., но както подсказва и името, тя ще бъде ограничена на 500 кВт, което са 680 к.с. Това е ограничението, което FIA определи за новия клас хиперколи за Льо Ман и състезанията за издръжливост.
Любопитното е, че електромоторът ще задвижва колата в питстопа, но на пистата ще се включва само при скорости над 120 км/ч. Това означава, че на излизане от бавните завои, както и във всяка ситуация със скорост под 120 км/ч, състезателното Peugeot ще е кола със задно предаване. Не сме много сигурни, че виждаме логиката, но Peugeot има сериозен опит в състезанията за издръжливост, така че нямаме търпение да видим Hybrid4 500KW на пистата.
За да отговаря на изискванията, двигателят с вътрешно горене ще увеличава мощността си на 680 к.с. само в моментите, когато електромоторът не работи. За целта FIA ще получава в реално време телеметричните данни от колата.