Това е Porsche Carrera GT-R, единственият състезателен екземпляр от модела. Продава се за 849 000 евро


27 Dec 2020

Porsche Carrera GT-R е много особен екземпляр, а „единственият състезателен екземпляр“ от заглавието е интересна фраза, отнесена към Carrera GT, защото колата първоначално е била разработвана именно и само за такава – да бори конкуренцията на „Льо Ман“ под формата на Porsche LMP2000.

В някакъв момент в хода на проекта обаче Porsche решават, че няма да се връщат в култовата надпревара и остават с доста напреднала и погълнала доста пари разработка. Решението? „Хей, защо да не я направим шосейна и да я продаваме на хората?“. Речено-сторено. На 28 септември 2000 година Валтер Рьорл дефилира покрай Триумфалната арка и се спуска към Лувъра, в лек дъжд, с прототипа на бъдещото серийно Porsche Carrera GT, съпровождан от френски полицай на мотори.

Излишно е да определяме каква е била гледката и ефектът от този дебют, но тогава колата още е в развойна фаза. Производствената версия е показана в Женева през 2003-та, като визията на концепцията е почти напълно запазена. Единствената по-явна промяна е добавеният активен спойлер отзад.

Няма обаче да навлизаме в подробности за оригинала, защото имаме доста подробен материал за него, както и още няколко за запазени екземпляри, които са се продавали през годините. Може да кликнете на снимката с г-н Валтер горе за специалната ни статия, като акцентът на тази е Porsche Carrera GT-R.

Автомобилът е доставен чисто нов в Белгия през 2005-та. И още от самото начало, неговият собственик е имал смели планове за него, започнали с преработка (конверсия) към състезателна машина. Тя е извършена от фирма на име GRP и е излязла над 220 хил. евро. Окачването е модифицирано, височината на колата е съобразена с тогавашните регулации на Световния шампионат за издръжливост (да, именно там е искал да кара човека), като и останалите „персонализации“ са направени с оглед на правилата.

Моторът на серийната кола, страхотният 5,7-литров атмосферен V10, е получил нов „мозък“ Motec и тук развива 650 к.с. при стандартни 612 коня. Съединителят също е сменен, както и карбон-керамичната спирачна система, заместена от състезателни частни на AP Racing и метални дискове, според правилата. Джантите също не са оригинални, а магнезиеви BBS, а електрическият задният спойлер е наследен от масивно статично крило, което изглежда внушително.

Интериорът? Все още може да видите следи от оригиналния кокпит, като въздухоотворите на вентилационната система, която тук обаче е доста по-… праволинейна, да кажем. Разбирайте меки връзки тартиращи от някой въздухозаборник. Готиният скоростен лост на механичната кутия с топка от балсово дърво, препратка към 917 и култови моменти от историята на марката, е подменен с метален инструмент. Седалките…, виждате ги, како и предпазната клетка и всичко останало, което не е много.

За съжаление или не обаче, FIA въвежда нови правила и по-специално т.н. ‘Balance of Performance’, което прави участието на тази кола невъзможно. И тя остава в колекцията му до ден днешен, като пробегът ѝ е около 2000 км. В момента е обявена за продажба от Mechatronik.de за 849 000 евро. За сравнение, много запазени серийни екземпляри с минимални километри, вървят горе-долу толкова.

Фенове сме! A вие?