Изграждат 199 мистериозни зарядни станции




Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) изгражда най-голямата мрежа от зарядни станции за електромобили у нас - 199 точки за зареждане. Те се финансират по оперативните програми за развитие на регионите и вече 123 от станциите функционират, съобщава министерството. В съобщението се казва още, че новите станции по някаква причина са разположение единствено в Южна България – в София (25 на брой), Благоевград, Перник, Гоце Делчев, Дупница, Кюстендил, Петрич, Пловдив, Хасково, Пазарджик, Кърджали, Смолян, Асеновград, Димитровград, Велинград, Карлово, Панагюрище, Бургас, Стара Загора, Сливен, Ямбол и Казанлък, но без да се дава конкретна карта или адреси. Не е ясно дали мрежата ще обхване и северната половина от страната. Не се съобщава също кой оператор ще се грижи за станциите, каква е цената за зареждане и как става плащането, какви типове са станциите, има ли от тях такива за бързо зареждане или не, както и с какво приложение може да се следи заетостта им.
По този начин иначе прекрасната инициатива, реализирана основно с европейски средства, прилича повече на усвояване на средства, отколкото на създаване на реално действаща мрежа от зарядни станции – такава, каквато бихме искали да има у нас.