55One е малък роудстър, който Porsche трябваше да произвежда
Porsche напоследък изпитва чудесното желание да ни показва концептуални коли, които са били скрити от очите на почитателите на марката в продължение на години. Най-новото бижу в тази серия е това малко и супер симпатично Porsche 55One.
То е вдъхновено от също малкото и симпатично оригинално 550, от което компанията прави само 90 броя, предназначени за състезателна употреба. Впрочем един от тези 90 броя се прочува с мрачна и призрачна слава и точно той е послужил за вдъхновение на 55One. Това е колата, известна като “Малкото копеле” – в която актьорът Джеймс Дийн губи живота си и която е замесена в смъртта на още няколко души.
Но да се върнем на доста по-жизнерадостния и симпатичен 55One. Изглежда прототипът е поръчан от Фердинанд Пийх през 2008. Той носи легендарното означение “Малкото копеле” и е проектиран от екип, воден от Валтер да Силва, тогавашен главен дизайнер на VW Group. По колата работят дизайнерите Петер Вауда, Кристиан Фелске и Роми Рост. Тя така и никога не е показвана на публиката. Боядисана е в същия цвят като колата на Дийн. За основа вероятно е послужил Boxster, двигателят е централно разположен, а скоростната кутия е ръчна. Двувратата двуместна каросерия сякаш е по-малка от тази на Boxster и би представлявала чудесно допълнение към портфолиото на марката - кола с ниска маса, която да се конкурира в света на Mazda MX-5 и Toyota GT86, какво мислите!?
Според списание Quattroroute в края на първото десетилетие на XXI век Porsche сериозно е обмислял възможността за производство, но в крайна сметка е взето решение да се произвежда Macan. Дори да не ви харесва, трябва да признаем, че от финансова гледна точка очевидно в Porsche са взели правилното решение.
Което не значи, че 55One не ни харесва. Дори напротив, страхотно е! Независимо от страшния и мистичен ореол около оригинала от 50-те.
Кликнете на долната снимка за цялата история на "Малкото копеле":