55One е малък роудстър, който Porsche трябваше да произвежда

  • Малкият симпатяга на Porsche така и не стига до производство, изместен от Macan Малкият симпатяга на Porsche така и не стига до производство, изместен от Macan
  • Вероятно базиран на платформата на Boxster, това би бил идеалният конкурент на Mazda MX-5 Вероятно базиран на платформата на Boxster, това би бил идеалният конкурент на Mazda MX-5
  • Две врати, две места - класика. Две врати, две места - класика.
  • Оригиналният Little Bastard от 50-те Оригиналният Little Bastard от 50-те
  • Джеймс Дийн в деня на катастрофата си Джеймс Дийн в деня на катастрофата си
  • Останките от колата след инцидента Останките от колата след инцидента

08 Jan 2021

Porsche напоследък изпитва чудесното желание да ни показва концептуални коли, които са били скрити от очите на почитателите на марката в продължение на години. Най-новото бижу в тази серия е това малко и супер симпатично Porsche 55One. 

То е вдъхновено от също малкото и симпатично оригинално 550, от което компанията прави само 90 броя, предназначени за състезателна употреба. Впрочем един от тези 90 броя се прочува с мрачна и призрачна слава и точно той е послужил за вдъхновение на 55One. Това е колата, известна като “Малкото копеле” – в която актьорът Джеймс Дийн губи живота си и която е замесена в смъртта на още няколко души.

Но да се върнем на доста по-жизнерадостния и симпатичен 55One. Изглежда прототипът е поръчан от Фердинанд Пийх през 2008. Той носи легендарното означение “Малкото копеле” и е проектиран от екип, воден от Валтер да Силва, тогавашен главен дизайнер на VW Group. По колата работят дизайнерите Петер Вауда, Кристиан Фелске и Роми Рост. Тя така и никога не е показвана на публиката. Боядисана е в същия цвят като колата на Дийн. За основа вероятно е послужил Boxster, двигателят е централно разположен, а скоростната кутия е ръчна. Двувратата двуместна каросерия сякаш е по-малка от тази на Boxster и би представлявала чудесно допълнение към портфолиото на марката - кола с ниска маса, която да се конкурира в света на Mazda MX-5 и Toyota GT86, какво мислите!?

Според списание Quattroroute в края на първото десетилетие на XXI век Porsche сериозно е обмислял възможността за производство, но в крайна сметка е взето решение да се произвежда Macan. Дори да не ви харесва, трябва да признаем, че от финансова гледна точка очевидно в Porsche са взели правилното решение.

Което не значи, че 55One не ни харесва. Дори напротив, страхотно е! Независимо от страшния и мистичен ореол около оригинала от 50-те.

Кликнете на долната снимка за цялата история на "Малкото копеле":

 

Лукс от Китай!