Jeep показа петото поколение Grand Cherokee


08 Jan 2021

Jeep е готов с петото поколение на легендарния Grand Cherokee. Американската компания избра първо да покаже удължената версия L, която предлага седем места. Grand Cherokee L ще бъде наличен в България след поне шест месеца, когато се предвижда лансирането му в Европа. Вероятно по същото време или малко след това ще пристигне и стандартната 5-местна версия, която Jeep все още пази в тайна.

Дизайнът представлява нежна еволюция на четвъртото поколение Grand Cherokee. Доколкото понятието “нежен” е подходящо за подобен титаничен модел. Всъщност през 2021 се навършват десет години от представянето на предното поколение, така че промените със сигурност не са малко. 

Засега Jeep не споделя много от тях. Знаем, че отново е работено много върху представянето извън асфалтовата мрежа. Възможностите извън пътя обясняват защо името на марката от десетилетия се използва като синоним на високопроходимо возило. Grand Cherokee L идва с електронната система Selec-Terrain, която разполага с пет режима на работа. Моделът стъпва на предно пневматично окачване с електронно-адаптивни амортисьори.

Интериорът е драстично променен спрямо всичко, което сме виждали от марката досега. 10-инчовият екран на таблото е стандартен, има и нов дигитален сензорен екран без рамка, а седалките имат нови масажни функции. Jeep съобщава за 110 усъвършенствани елемента на системите за сигурност, включително дигитално огледало за обратно виждане, камера за наблюдение на задните седалки и хедъп дисплей. Интериорът определено няма от какво да се притеснява в компанията на европейските си конкуренти, като особено приятно е да видим, че са запазени достатъчно на брой аналогови бутони и превключватели.

Засега официалното представителство на Jeep у нас не споделя нищо за задвижващата система на новия Grand Cherokee L. В Щатите клиентите имат възможност за поръчат внушителния 5,7-литров Hemi V8, който се нуждае от малък танкер, за да ви закара там, където отивате, но в Европа по всяка вероятност ще се предлагат по-икономични шестцилиндрови бензинови и дизелови варианти, вероятно като за начало – 3-литровият 6-цилиндров дизел с 250 к.с., познат от предното поколение.

 

Фенове сме! A вие?