Това прекрасно 2006 Mitsubishi Lancer Evolution IX си търси нов собственик


13 Jan 2021

Evo. Дори съкратена с шест букви, тази думичка предизвиква вълнение у нас, защото категорично първото нещо за което се сещаме, е Mitsubishi. Сещаме се за Lancer и неговите десет поколения Evolution, създадени да радват не само професионалните пилоти, но създадени на база опита и технологиите от професионалния рали спорт.

Това 2006 Mitsubishi Lancer Evolution IX е прекрасен екземпляр и самостоятелен повод за вълнение. Познаваме неговия собственик и дори пишем настоящия материал с лека тъга, защото това е материал за една раздяла. Но пък и повод този автомобил да намери най-правилния човек и да го радва дълго време, не само него, но и неговите приятели. А и нас, когато го срещаме по улиците, ако остане в България.

Колата е като сглобявана под микроскоп по упътване от NASA. Или по-точно казано, като по рецепта на WRC, но с няколко щипки „шосейност“. Състоянието и превъзхожда това на много нови автомобили, а списъкът със сменени, ревизирани и оптимизирани части, е главозамайващ.

Внесена е от Калифорния, което означава, че ръждата е чужда за шасито и купето. Оборудвана е с механичен диференциал с ограничено приплъзване, предният капак и калниците са алуминиеви.

Sirius 4G63 моторът е бижу. Поставени са ковани бутала Manley, биелите са на същата марка, а валовете са 264’ Kelford. За пълненето отговаря Owen Developments 68HTA турбина със сачмени лагери и всмукателен комплект от HKS Racing. За охлаждането на въздуха се грижи GReddy кулер, а за охлаждането на маслото – висококачествен радиатор и компоненти на  Mishimoto. Резултатът? Максимална мощност от над 450 к.с., като въпросните разбира се зависят от конкретните настройки на турбината.

Двигателят е сглобен преди едва 7000 км, като 5-степенната механична кутия е на само 600 км след ревизия, заедно с ACT Heavy-Duty състезателния съединител. Споменатият по-горе заводски диференциал е чисто нов. Изпускателната система си е самостоятелно произведение на изкуството, като се започне още от изпускателния колектор. Той е изработен от неръждаема стомана и се влива в 3-инчова конструкция, дело на JS Design. Вниманието към детайла е респектиращо и със сигурност пропускаме някои от модификациите.

Отвън? Собственикът се е придържал към максимално чистия и заводски вид на колата. Джантите са особено яки, магнезиеви 18-ки Arcasting EVO Corse обути в Pirelli, а зад тях работи спирачна система Brembo с 355-милиметрови дискове и произход ‘Evo X’. Това което не може да видите е регулируемото окачане Öhlins от тяхната ‘Road & Track’ серия и т.н. ‘bump steer correction kit’ от Whiteline.

Интериорът? Фина селекция от функционални и качествени компоненти. Бяло-червено-жълтото надписче ‘Ralliart’ може да бъде прочетено на доста места, седалките са такива, педалите, топката на скоростния лост. Воланът пък е 350-милиметров OMP Velotica Supeleggero, който в сайта на специалистите е определен, като ‘PROFESSIONAL STEERING WHEEL’.

Спираме дотук обаче, защото колкото повече пишем, толкова повече ни се приисква да седнем и да подкараме това прекрасно Evo. Оставяме и вас да мечтаете и да разгледате галерията. Мечта, която – за щастие на финансово способните да си я позволят – може да се купи. Сумата е 39 990 евро, които вероятно ще покрият някаква част от разходите на собственика по автомобила. Ако имате интерес, може да се запознаете още по-подробно с колата, като кликнете тук и отворите обявата ѝ в mobile.de.

Фенове сме! A вие?