Впечатляващо: Audi представи e-tron GT, първата електрическа RS-ка

  • 25 снимки на e-tron GT 25 снимки на e-tron GT
  • Братовчедът на Taycan е по-комфортен и практичен, както и малко по-евтин Братовчедът на Taycan е по-комфортен и практичен, както и малко по-евтин
  • Цената на по-достъпната от двете версии е 100 хил. евро Цената на по-достъпната от двете версии е 100 хил. евро
  • Задницата особено ни допада Задницата особено ни допада
  • 12,3-инчов виртуален кокпит и 10,1-инчов сензорен екран 12,3-инчов виртуален кокпит и 10,1-инчов сензорен екран
  • Версията RS идва с 595 к.с. (646 к.с. при бууст за 2,5 секунди) Версията RS идва с 595 к.с. (646 к.с. при бууст за 2,5 секунди)
  • С едно зареждане могат да се минат около 470 км, но това е с колата с най-бързо зареждане в света, така че да губите едва 15-20 минути на зарядните станции на магистралата С едно зареждане могат да се минат около 470 км, но това е с колата с най-бързо зареждане в света, така че да губите едва 15-20 минути на зарядните станции на магистралата

10 Feb 2021

Би било комично да наречем e-tron GT “бюджетния Taycan”, но истината е, че предложението от Инголщат е малко по-изгодно. Освен това по някакво стечение на обстоятелствата е най-високотехнологичното Audi, което може да си купите с пари.

 

Първоначално ще се предлагат две версии: e-tron GT quattro и RS e-tron GT. И двете имат по един електромотор за всяка ос, и двете имат 2-степенна скоростна кутия (същата като в Taycan), и двете идват само с голямата батерия с 93 кВтч. Малката от 79 кВтч ще бъде добавена към гамата на по-късен етап. Дотук бяха приликите. Разликите са, че quattro има 476 к.с. (530 к.с. върхова мощност при бууст, но само за 2,5 секунди) и 630 Нм, докато върховата версия RS (която също е с двойно предаване) е способна на 598 к.с. (646 к.с. при бууст) и 830 Нм.

Audi e-tron GT quattro достига 100 км/ч за 4,1 секунди, докато RS се нуждае от едва 3,3 секунди, което звучи супер, но все пак е с половин секунда по-зле от Taycan Turbo S. В случай че не се опитвате да постигнете споменатите времена за ускорение, а си шофирате тихо и кротко, то Audi твърди, че quattro ще мине 487 км с едно зареждане (471 км за RS). 

Подобно на архитектурата при Taycan, тя е 800-волтова, което позволява супер бързо зареждане от станции с до 270 кВт. Това значи да добавяте по 100 км пробег за всеки пет минути зареждане. Стига да намерите подобна станция. В Източна Европа засега такива се броят на пръстите на едната ръка, а в България, уви, изобщо няма.

 

Освен, че е по-бавен от братовчеда Taycan, моделът на Audi е по-дълъг, по-висок, по-комфортен и с по-голям багажник. Очевидно идеята е била да се създаде комфортен GT, а не вътрешен конкурент на магическото Porsche.

 

Въпреки това центърът на тежестта е по-нисък от този на R8 (което се сглобява на същата поточна линия), задният диференциал е с ограничено контролиране на приплъзването, а в каталога с оборудването откриваме три вида спирачки. Освен стандартните стоманени дискове Audi предлага и карбо-керамики, в случай че ще се вихрите на писта. Интересен е третият вариант, който не е за най-агресивните шофьори, а обратно - за тези, които смятат да използват максималния потенциал за възстановяване на енергията от спирачките в преследване на по-дълъг пробег с едно зареждане. Инженерите на Audi са установили, че подобен тип шофьори може да се сблъскат с неочаквания проблем спирачните им дискове постоянно да ръждясват, защото ще липсва достатъчно физическо триене на накладките. Ето защо третият вариант спирачки са стоманени дискове, но с волфрамово-карбидно покритие, което да пречи на ръждясването, дори ако обичайно спирате без да настъпвате агресивно спирачката, а само с рекуперацията.

Що се отнася до външността на колата, то тя близка до тази на Taycan, но в същото време дизайнерите на Audi са съумели да променят достатъчно неща, за да не се срамувате от срещата с щутгартския продукт. Според нас e-tron GT е особено стилен, погледнат отзад, светлините са едновременно типична за Audi и доста различни от познатото в гамата.

В интериора погледът на водача се привлича от стандартния 12,3-инчов виртуален кокпит, допълван от 10,1-инчов сензорен екран. Audi се опитва да не използва животински кожи, за да направи интериора – все пак почитателите на еко автомобилите не са известни с привързаността си към допира с умрели крави. Опция за естествена кожа все пак има, но компанията предпочита да акцентира на интериори от рециклирани материали. 

Въпреки че технически е идентичен с Taycan, моделът от Инголщат ще се прави отделно в завода в Некарсулм, където, както споменахме, се произвежда също R8. Както ще видите от снимките, двете коли слизат от една поточна линия. Засега Audi ще подходи консервативно и смята да произвежда по 10 хил. екземпляра годишно, като това число може да се увеличи, ако има интерес. За сравнение през 2020 Porsche произведе 20 хил. броя Taycan.

Базовият e-tron GT започва с цени от 99 800 евро, докато RS стартира от 138 хил. евро. За сравнение Taycan 4S със същата мощност като e-tron GT започва от 106 500 евро. Бърза проверка показва, че RS 7 струва 122 хил. евро, малко по-евтино от хипер комбито RS 6 Avant.

 

Първородната Godzilla!