Това „старо“ Porsche 911 Turbo S се продава за… 600 000 лв. Защо?
Или по-точно за 307 500 евро, което прави 601 408 лв. Ле-ле. За Porsche 911 Turbo S от предходното поколение 991, при положение, че актуалното 992 Turbo S (650 к.с.) може да се вземе за 432 950 лв. или със 168 458 лв. по-малко. Мощното „едва“ 580 коня „чисто“ Turbo пък започва от 368 408 лв., което е с 233 хил. лв. по-малко. Хмм. Каква е причината?
Две думи – Exclusive Manufaktur. Това е специалното „ателие“ на Porsche, което изпълнява… специални пръчки, на… специални (много богати) клиенти, които искат „нещо по-така“. Като например кожени облицовки на ламелите на въздуховодите и боя по техен вкус.
Това Porsche 911 Turbo S обаче е цялостен проект на Exclusive Manufaktur и едно от последните произведени от поколение 991.2. И накичен с почти всичко, което присъства като серийно оборудване и – най-вече – опции в дебелите книги на Porsche.
Сред тях са цветът ‘Golden Yellow’, 20-инчовите джанти ‘911 Turbo S Exclusive Design’, покритите с алкантара капаци на B-колонките вътре, контрастните шевове в жълто, спортните седалки с регулиране в 18 посоки и дори, забележете, покритият с кожа капак на бушоните. Последният седи отляво на краката на шофьора и стандартно е гола пластмаса, без значение в какъв модел или модификация на Porsche се намира.
Porsche произведоха само 500 екземпляра от този „пример“, като конкретната кола е сглобена през 2018-та и „никога не е карана“. Така пише в описанието на Elfersport.com, който са я обявили от името на SportsCarSelction Hamburg. Пробегът е само 27 км, а броят на предишните собственици е логичния 1, който е немец. В сайта обаче не пише нищо за също ограничения в 500 броя часовник Porsche Design Chronograph 911 Turbo S, който вървеше с колата. Може би човекът иска да си го запази.
Под задния капак работи 3,8-литров 6-цилиндров мотор с две турбини, генериращ 607 к.с. (27 коня повече от стандартното 991 Turbo S) и 750 Нм максимален въртящ момент. Динамиката е респектираща: 0-100 км/ч за 2,9 секунди (2,7 сек за актуалното Turbo S със 650 коня), 0-200 за 9,6 секунди, а максималната скорост е 330 км/ч.
Така, че ако търсите къде да инвестирате около 600 хил. лв., това е един от възможните варианти. Ако обаче си търсите бързо Porsche, което да карате, може да спестите около 160 хил. и да си вземете новото 992 Turbo S, което е малко по-бързо. Макар, че ако направите второто, надали ще го купите без нито една опция, така че крайната цена може да приближи тази на това „златно“ Exclusive Manufaktur.
Какъвто бе случаят с това зелено Turbo S, което разгледахме в шоурума на „Оркид Спортс Карс“ преди няколко месеца. Неговата цена бе почти напълно идентична, 593 299 лв., което означава около 160 хил. лв. в опции (гледайте видеото ни от шоурума, като кликнете на картинката тук долу). Точно, колкото е разликата между жълтото 991 Turbo S Exclusive Manufaktur и чисто ново, но базово 992 Turbo S.
Текст: Иван Монев