Това е Lamborghini Murciélago LP-640 GT1 с V12, 700 коня, задно и ръчни скорости
Заглавието звучи, като рецепта за мечта, а след като разгледахме галерията и гледахме няколко видеа за колата, сме убедени, че е такава. Реализирана е от Фил Морисън от Driftworks, който купува автомобила заводски – 2006 Lambo Murcielago LP-640 с автоматизирана скоростна кутия ‘E-Gear’ и в зелен цвят ‘Verde Ithica’. Първият екземпляр от модела внесен във Великобритания, казва Фил.
„Реално, започнах да работя по проекта през 2018-та. По това време вероятно 50% от гледанията на видеа за Murcielago R-GT в YouTube бяха мой. ‘E-Gear’ създаваше обичайните проблеми, затова реших, че най-добрия вариант е смяната с ръчна кутия“.
Фил e голям почитател на състезателната версия на модела в GT1 спецификацията за „Льо Ман“. И в крайна сметка успява да се сдобие с оригинален комплект панели от 2008 Lambo Murciélago на Interprogressbank, доста очукан, но пък истински.
„Първият пробен монтаж на предната броня ми каза достатъчно, за да знам какво трябва да направя, за да пасне. Седеше на 20-ина сантиметра над земята. Колата ми вече бе снижена до възможния минимум, дотолкова че гумите вече се опираха в пантите на вратите.“
Което налага цялостно премисляне на механизмите. „Състезателната кола е с малки пантички, като за пияно, но аз исках да запазя интериора и всички панели, затова бяха нужни и сериозни панти.“
Фил решава този проблем елегантно и сега колата вече получава търсения клиренс. Което води до следващия проблем – невъзможността на стандартното окачване да поддържа тази височина. Екипът му изработва специални рамена и шарнири, за да постигне ефекта, който виждате на снимките.
После следва процеса по изработка/преработка на панелите. Lambo-то прекарва 14 дни в ‘TJR Bodywork’. „Нещата са прекалено много, за да споделя всичко, но в общи линии, работата се състоеше в преправянето на панелите от състезателната кола, така че да паснат на шосейната.“
Джантите са изработени специално за проекта. Дело са на ‘3SDM Wheels’, като централната секция на всяко колело е фрезована от алуминиев блок с първоначална маса от 125 кг. Спирачната система е стандартната карбо-керамична.
Техническите данни? Страхотният 6,5-литров атмосферен V12, който в заводски вид генерира 640 к.с. Тук обаче е със специални ITB всмукателни колектори, карбонови „тромпети“ и изпускателни колектори от R-GT GT1 кола. Резултатът е почти 700 к.с., 950 Нм и червена оборотна граница от 8500. Доста добре, като се има предвид, че колата тежи около 1600 кг. Фил не споменава ускорението от 0-100, но казва, че максималната скорост е 340 км/ч.
Предлагаме ви да гледате краткото видео от завършения проект, а ако колата ви харесва и искате да се запознаете с целия процес по изработката ѝ, може да кликнете тук – този линк ще ви отведе до цял плейлист с видеа.