Новият Jeep Grand Wagoneer е луксозна машина за 8 човека с 6,4 V8

  • Галерия с 20 снимки. Галерия с 20 снимки.

12 Mar 2021

„Изцяло новите 2022 Jeep Wagoneer и Grand Wagoneer отбелязват прераждането на една премиум американска икона, с легендарни възможности, благодарение на трите предлагани системи за 4x4, изключителна динамика на управлението, както и най-добрите показатели за теглене в класа си – до 10 000 паунда (4535 кг). Напредничави технологии за сигурност, ново ниво на комфорт и място за осем човека, с автентичен нов дизайн и подчертано присъствие.“ Така започва прессъобщението за двата модела, което продължава с още няколко страници епитети в стила на „икона“, „оригинален“, „супер луксозен“ и т.н.

Моделът наистина е внушителен, без значение дали визираме „малката“ версия или Grand. И двете идват серийно с 20-инчови джанти, като размерите им стигат до 22 инча. От Jeep също цитират общите дължини на диагоналите на дисплеите в колите – при късата база имате до ‘50 inches of total digital display screen area’, а при дългата – цели 75. Подробното описание на интериора в този наш материал обаче е излишно, имате подробна галерия, както и 5-минутно видео.

Интересно е, че моделите се предлагат с 3 различни системи за двойно задвижване – ‘Quadra-Trac I’, ‘Quadra-Trac II’ и ‘Quadra-Drive II’, плюс ‘Quadra-Lift’ въздушно окачване и ‘Selec-Terrain’ програми за различни терени. Първата система е напълно автоматизирана, без бутони за управление в колата, докато втората е с 2-степенна раздатъчна кутия.

Тя разчита на множество сензори и може да насочи до 100% от тягата към колелото с най-много сцепление. ‘Quadra-Drive II’ е доразвитие на техниката и включва също диференциал с ограничено приплъзване, като и двете системи предлагат избор от няколко режима - Auto, Sport, Rock, Snow и Sand/Mud.

За още по-висока проходимост имате и въздушно окачване с възможност за повдигане на колата до клиренс от 10 инча или 254 мм. Jeep поставят и четири стоманени пластини за защита на двигателя, скоростната кутия, резервоара и окачването в задната част.

Двигателят? Взет е от Peugeot, 1,2-литровия PureTech с 3 цилиндъра и 110 коня…, шегуваме се! Няма такова нещо, има 6,4-литров бензинов атмосферен V8 с 471 к.с. и почти 620 Нм, достатъчни за ускорение от 0-100 км/ч за около 6 секунди. Скоростната кутия е 8-степенна автоматична ‘TorqueFlite’. Има и хибрид с… 5,7-литров V8, чийто данни Jeep все още не са разпространили.