Wrangler Magneto е чисто електрически Jeep с 6-степенна механична кутия


22 Mar 2021

Jeep Wrangler Magneto е доста интересна (засега) концепция, която не е предназначена да чупи вратове и връща стомашни сокове с ускорението си, а по-скоро да води пътниците си там, където другите електрички не могат.

Magneto е базиран на най-офроуд спецификацията Rubicon, но вместо 2.0T или атмосферния V6, се задвижва от ел. машина с максимална мощност от 285 к.с. и 370 Нм. От Jeep казват, че моторът е така калибриран, че да симулира работата на 3,6-литровия 6-цилинровия бензинов ‘Pentastar’.

Доста любопитен компонент в Magneto е скоростната кутия. Първо, че въобще е монтирана такава и второ, че тя е 6-степенна механична. При нея „съединителят функционира по същия начин, както би работил с двигател с вътрешно горене“, казват от Jeep. Резултатът е почти безшумна работа на автомобила и ускорение от 0-100 км/ч за под 7 секунди.

Друг интересен факт е, че системата е 800-волтова. Огромна част от съвременните електромобили са с до 400-волтова архитектура, като изключенията са много малко, например Porsche Taycan. Двойно по-високият волтаж има редица предимства, като едно от най-големите е възможността за осезаемо по-бързо зареждане. Засега марката не казва нищо по този повод, що се касае до Magneto, нито за пробега на машината.

Общият капацитет на батериите на борда е 70 кВтч, като те са разделени в няколко модула. Целта е оптимално разпределение на масите, казват от Jeep, но по-вероятната причина е оползотворяване на всички възможни места. Един модул е монтиран в централната част на колата, на мястото на резервоара, а друг – срещу него. Трети модул е завинтен над ел. мотора, под предния капак, а четвърти – под багажника, където обикновено минава ауспухът.

В прессъобщението пише също, че всички ел. модули са във водонепроницаеми корпуси, което запазва способността на Wrnagler да гази във вода с дълбочина до 76 мм. Що се касае до отоплението, монтиран е 10-киловатова печка, за да „поддържа комфорта в напълно отворения салон“.

Супер симатяга!