Сбогом Ford Mondeo!


26 Mar 2021

В края на март 2022 г. ще бъде сглобено последното Mondeo. Още миналата година Ford приключи с производството на неговия американски вариант Fusion. Европейският модел ще последва същата съдба догодина по това време.

Ford обяви плановете си да прекрати сглобяването на Mondeo във всичките му версии – седан, хечбек и комби. В момента трите модификации се асемблират в завода на марката във Валенсия, Испания. Решението се дължи на „нарастващата промяна в предпочитанията на клиентите“. С други думи клиентите търсят все повече кросоувъри и SUV модели, за сметка на класическите седан и комби.

Първото поколение Mondeo излиза през 1993 г. като наследник на Ford Sierra. В Европа са произведени около 5 милиона автомобила. “Пазараният сегмент, в който се конкурира Mondeo намалява от години и той се е стопил с 80% от 2000 г. насам”, според Ford.

Свиването на пазара на седан и комби ще убие и прекия конкурент на Ford Mondeo. Седан версията на Volkswagen Passat също ще бъде спряна от производство. Да, VW Group потвърди, че ще има следващо поколение Passat, но то ще бъде единствено като комби. Ако искате нов европейски седан, може да почакате новата генерация на Skoda Superb. Като седан остават живи Peugeot 508 и Opel Insignia, както и още няколко модела, така че не всичко е загубено в този сегмент.

И все пак Ford Mondeo не изчезва изцяло. Моделът все още се продава в Китай, където миналата година получи фейслифт. Клиентите на азиатската народна република все ще още много харесват седаните, така че има голям шанс Mondeo да продължи живота си именно там.

Със сигурност Mondeo няма да има пряк наследник. Моделът ще бъде заменен от нещо с формата на дебело и високо комби. Новият модел ще бъде показан по-късно тази година, но не е ясно дали ще запази името Mondeo. В момента колата се тества с камуфлаж и може да бъде забелязана по улиците на Европа.

Заводът на Ford във Валенсия ще продължи да произвежда миниваните Galaxy и S-Max. От края на 2022 г. там ще започне производството на 2,5-литров хибриден Duratec двигател за европейския пазар. Компанията също така ще увеличи сглобяването на батерии, за да се подготви за за все по-близката електрическа ера. Както знаем Ford ще продава в Европа само електрически леки автомобили от 2030 г. Лекотоварните и тежкотоварни модели ще продължат да използват двигатели с вътрешно горене и през следващото десетилетие, но комбинирани с плъг-ин хибридно задвижване.

Във видеото долу може да изгледате епизода ни, съпоставащ най-луксозното срещу най-спортното Mondeo. Или Vignale срещу ST-Line.

Първородната Godzilla!