Това 1961 Bentley Continental Flying Spur е абсолютно електрическо. Пробегът е почти 500 км, а цената е… висока


08 Apr 2021

„Bentley Continental е един от най-характерните британски ‘grand tourer’ модели“, казва Дейвид Лоренц, шефът на Lunaz. „Клиенти от цял свят искаха от нас да направим първите електрически екземпляри от този модел икона“.

Август миналата година ви запознахме с електрическото „творчество“ на Lunaz, под формата на 1961 Rolls-Royce Phantom 5, струващ… 500 000 паунда. След този материал може да кликнете на него долу, за да си го припомните. Това Conti Flying Spur обаче е първото педантично реставрирано и целенасочено електрифицирано Bentley на британската техно-класическа фирма. И изглежда изкусително!

Всеки автомобил първо бива претеглен на кантар, с точност до грам, след което минава през 3D скенер. Тези процедури са необходими за най-ефективно монтиране на електрическите компоненти в последствие. После колата се разглобява до последния болт, съблича от боята до гол метал, и започва ресто-модификацията.

Философията на Lunaz е максимално класически вид, но с допускане на модификации, с които съвременните шофьори вече сме свикнали. Като например монтирането на климатична инсталация, подгрев на седалките, навигация, като екземплярът от галерията има дори Apple CarPlay. Извършват се модернизации и по ходовата част, амортисьорите и спирачките.

Що се отнася до пробега и ел. детайли, Lunaz не пишат нищо за този автомобил. Допускаме обаче, че – предвид калибъра си -, ползва сходно задвижване с това на RR Phantom 5, за който вече писахме. Тоест, батерия с капацитет от 120 кВтч, гарантираща пробег от около 450-480 км.

Цената? В момента Lunaz може да предложи Conti-та S1 от прериода 1955-1959, S2-ки с две и четири врати (1959-1962) и S3-ки, с двойните фарове, от 1962-1965. Drophead Coupe също са възможни за поръчка. Колата от галерията е S2-ка, а цените започват от 350 000 паунда и могат да варират, в зависимост и от поръчаните екстри.

Сбогом V10!