Новата Skoda Kodiaq идва с бензинова RS версия и 245 коня


13 Apr 2021

Skoda обнови своя бестселър и най-голям SUV модел Kodiaq. За първи път видяхме колата, като концепция в Женева през 2016-та, под формата на Škoda Vision S, а по-късно през годината и в серийната версия, кръстена на… мечка. Оттогава досега чехите (и немците, VAG) са продали над 600 000 екземпляра, което явно е предопределило и внимателния подход при проектиране на фейслифта, който ще се появи у нас през юли тази година.

Промените в предницата са най-видими. Отново е с т.н. ‘4 eye design’, както наричат от Skoda четирите фара, като горните светлини са с малко по-тънък профил и вече могат да бъдат с матрична LED техника. Предният капак е издължен напред, а решетката е по-изправена и с по-остри контури. Бронята също е променена, аеродинамиката на отворите в нея е подобрена, казват чехите.

Отстрани е променен релефа на вратите и линията под стъклата, която продължава в предния капак, задният е с нов черен спойлер, а стоповете са по-тънки и с по-кристална визия. Бронята логично също е различна, както и дизайна на джантите, които могат да бъдат с диаметър между 17 и 20 инча.

Естествено, визията на Kodiaq зависи от конкретното изпълнение. То може да бъде Active, Ambition или Style, както и по-спортно изглеждащото Sportline, луксозното Laurin & Klement и най-спортното изпълнение RS (така е изписано на табелите, без v). По-късно през годината вероятно ще видим и обновения Kodiaq Scout.

Новостите в просторния салон са по-малко и ориентирани към „вдигането на усещането за качество“. Т.н. ‘Ergo’ седалки с перфорирана кожа имат и функция за масаж и вентилажия, палитрата от цветове и избора на материали е променен, като нивата Ambition и Style могат да се вземат с тапицерия от „рециклирани веган материали“. За феновете на кожата пък се предлага табло с естествения материал и доста приятно изглеждаш надлъжен шев.

Новости има и при дисплеите и свързаността. Зад волана, който стандартно е с две спици (с три при Sportline и RS), може да се поръча „виртуален кокпит“, дисплей с диагонал 26 см (10,25 инча), а най-големият централният дисплей е почти 23 см (9 ична). Отделението за телефон Phone Box се предлага като опция и позволява индуктивно зареждане на смартфон. Мобилни устройства могат да се свързват и зареждат и чрез USB-C букси, като опционално се предлага и допълнителен USB-C порт на огледалото за задно виждане.

Двигателите? Най-базовият вариант е с 1,5-литров TSI със 150 к.с., само с предно предаване и единственият със 6-степенна механична кутия. Опционално може да се поръча и със 7-степенна DSG, която е серийна, заедно с 4x4 системата, при 2.0 TSI със 190 коня. Топ задвижването е при RS, който досега бе с дизел и две турбини, но с фейсифта се заменя от 2-литровия бензинов EA888, който се слага и в Golf GTI. При Kodiaq RS е с мощност от 245 к.с., а самата модификация е с 60 кг по-лека отпреди.

Дизелът е 2.0 TDI със 150 к.с. и избор между предно или двойно задвижване, а по-мощната му версия е със 190 коня и винаги с 4x4. Който и от двата да изберете, ще дойде със 7-степенната DSG.

Сбогом V10!