Най-свирепото Bentley ще катери Пайкс Пийк
Позволете ни да ви представим едно дебело британско прасе, което ще се опита това лято да се качи най-бързо на високия 4302 м връх Пайкс и да бутне рекорда на Porsche. Юни месец наближава, а с него и традционното Pikes Peak International Hill Climb. Онова щуро планинско изкачване в Колорадо, в което участват какви ли не машини. Тази година предстои 99-тото издание на надпреварата, която от Bentley много искат да спечелят.
И ще се опитат да го направят с ето това Bentley Continental GT3 Pikes Peak. Британската компания в момента държи рекордите на Пайкс Пийк за най-бърз SUV и за най-бърз сериен автомобил. Но тази година на мушка е рекорда за Time Attack 1, което е категорията за модифицирани автомобили, базирани върху серийни модели, с две или четири задвижващи колела.
Трасето на Пайкс Пийк от няколко години е изцяло асфалтирано. То е с дължина 19,99 км и включва 156 завоя. Стартът е от 1440 м надморска височина, а финалът е на самия връх, който се извисява на 4302 м.
Bentley Continental GT3 Pikes Peak ще бъде пилотиран от Пайкс Пийк легендата Рис Милън. Неговата задача е да счупи настоящия рекорд, записан миналата година от Дейвид Донър с Porsche 911 GT2 RS Clubsport. Говорим за по-добро време от рекордните 9 минути и 36.559 секунди.
Според Bentley това е „най-екстремната версия на Continental GT”. Колата е с най-голямото задно крило, монтирано някога върху Bentley. Целият аеро кит е специално проектиран да работи на голяма височина. 4,0-литровият V8 също е модифициран, като е настроен да работи на биогориво, което трябва да намали вредните емисии с до 85% спрямо стандартния бензин.
За Bentley „тази първа стъпка бележи началото на по-дълга програма, която ще изследва биогоривата и е-горивата за техния потенциал да задвижват Bentley-та от миналото и настоящето по устойчив начин“. Както знаем марката ще предлага хибридни версии на всичките си модели от 2023 г. и преминава към пълна електрификация от 2030 г.
В момента състезателното Bentley Continental GT3 Pikes Peak е подложено на тестове и доработки във Великобритания. След това ще бъде транспортирано в САЩ за планинското изкачване в края на юни. Проектът е под ръководството на клиентския отбор Fastr, който участва GT3 шампионатите, както и с партньорството на K-PAX Racing и M-Sport.