Официално: Audi A6 e-tron concept идва с 800 Нм и 700 км пробег


19 Apr 2021

След като вчера изтекоха първите снимки, то днес имаме и официалната информация за концептуалното Audi A6 e-tron. Лимузината е дълга 4,96 м, широка е 1,96 м и ще се появи на пазара през 2023.

 

Платформа

A6 e-tron е първата кола, която показва платформата PPE (Premium Platform Electric), създадена в сътрудничество с Porsche. Също като при Taycan и e-tron GT, тя е 800-волтова, което означава супер бързо зареждане, но затова – по-долу. Интересното е, че A6 e-tron няма да е първият модел на новата платформа. Преди него още през есента догодина ще видим Q5 e-tron и Q6 e-tron, както и изцяло електрическия Macan.

Аеродинамика

След представянето на острия като стрела Mercedes EQS (Cd 0,20) коефициентът на аеродинамично съпротивление на A6 от 0,22 изглежда лош резултат, но всъщност това също е удивително обтекаема кола, благодарение и на агресивния дифузьор. За сравнение – e-tron GT постига 0,24. И за още по-добро сравнение масова кола като Golf VIII, постига 0,28.

Техно парти

Технологичните достижения на Audi са забележителни. Боята по каросерията се казва Heliosilver и е специално проектирана да отразява слънчевите лъчи, като по този начин пази интериора по-студен. Това се отразява в по-малко използване на климатика, а оттам – повече енергия за дълъг пробег. И това съвсем не е всичко. Изцяло новото поколение матрични диодни светлини са толкова умни, че освен да осветяват пътя пред колата, могат да прожектират компютърна игра на стена пред колата. Супер, и без това се чудехме какво ще правим, докато зареждаме с ток. Интелигентни са и задните светлини с триизмерен ефект, които могат да показват индивидуализирани графики, създадени конкретно за вас според собствения ви вкус. И не, среден пръст за колите отзад не е една от тях!

Батерия и пробег

A6 e-tron concept носи на борда 100-киловатчасова батерия и разчита на 800-волтова архитектура, също като e-tron GT и Taycan. Последната позволява най-бързото зареждане в света на електромобилите в момента – с до 270 кВт, което означава 25 минути за зареждане от 5 до 80% или само 10 минути, за да добавите 300 км пробег. Audi твърди, че концептуалният модел може да измине до 700 км с едно зареждане.

 

Задвижване

Тъй като A6 e-tron е прототип на кола, която ще се появи след две години, то конкретното задвижване няма особено голямо значение. В случая то е с два електромотора и общо 475 к.с., комбинирани с 800 Нм. Със сигурност бъдещият сериен модел ще има и по-скромни варианти само с един електромотор, като Audi се ангажира, че дори тези версии ще ускоряват до 100 км/ч за по-малко от 7 секунди.

A6 Avant

Добрите новини са, че новата платформа PPE може да поддържа също комбита. Още по-добрите новини са, че Audi обмисля електрически вариант на RS 6 Avant. Може да си представите на какво ще е способно комбито, когато получи подходяща мощност, съчетана с ниския център на тежестта от батериите в пода...

 

Супер симатяга!