T-Way е новият хардкор камион на Iveco, който иска да бъде… малтретиран


29 Apr 2021

Не се шокирайте от заглавието, това са думи на самите италианци от Iveco. Рекламната реплика за T-Way е ‘TREAT IT BAD’, на български преведена, като „НЕ ГО ЖАЛИ“, която обаче спокойно може да се приеме и като подкана за по-сериозно отношение към машината. Защо италианците подстрекават ръчкането на техния най-нов модел?

Явно защото вярват в проектирането на T-Way, което е съобразено с най-неприятните (за други камиони) терени, а T-то идва от ‘Tough’. Иначе казано, това е най-сериозната офроуд товарна платформа, предлагана от Iveco, която може да варира, като брой оси и задвижващи колела, разбира се и като надстройки, но обединявана от въпросното мото.

Шасито например е изработено от стоманени профили с дебелина от 10 мм, гарантиращи „върхова за сектора устойчивост на огъващ момент (RBM) от 177 kNm“. Предната ос, самостоятелно, е способна да поеме натоварване до 9 тона, а отзад разчита на новите т.н. „тандемни“ оси – обединяващ двете оси механизъм на окачване, който е с внушителните 325 кг по-лек от решението при предшестващия модел Trekker.

По отношение на задвижванията, броя и типа на осите, T-Way може да се поръча, като с частично „предаване“ 6x4 с твърди или артикулиращи оси или 8x4 с твърди оси, така и с „пълно“. Последните са 4x4 или 6x6, с артикулиращи или твърди, или с 8x8 с твърди оси. Има избор и на междуосия - 4, 4,2 или 4,5 метра, в зависимост от това къде ще се използва машината.

По отношение на двигателите, има избор между два агрегата – ‘Cursor 13’ с… 13 литра работен обем и мощност от 510 коня е върховия, а за по-леки задачи на разположение е и 9-литрова версия. Скоростните кутии също са две, 12- или 16-степенна ‘HI-TRONIX’, която до голяма степен мисли вместо водача. За сериозни терени извън пътя, стръмни склонове, ронещи се скали, е наличен ‘Rocking Mode’. Кутиите имат и т.н. ‘Predictive Shifting’ алгоритъм, оптимизиращ разхода на гориво, казват от Iveco.

Сигурността също е образцова, твърдят италианците. Като се започне от спирачките, които са дискови на всички оси, специално съобразени с тежките условия извън пътя, и се завърши със системите за подпомагане на водача, като тази за предупреждение за напускане на лентата и електрониката за контрол на стабилността.

 

Сбогом V10!