„8 часа на Кюстендил“: проведе се 1-ят кръг от Европейския шампионат по картинг за издръжливост


29 Apr 2021

И ние участвахме в него. Почти. Всъщност само Иван кара, при това не в самото 8-часово състезание, в неделя, а в подгряващото, по-аматьорското 2-часово, в петък. Което бе супер загрявка за 24-часовата надпревара, която е много сериозно изпитание, както физическо, така и психическо.

За старта в Кюстендил обаче. Той се проведе на 25 април, на писта „Пауталия“, като за пръв път то бе в 8-часов формат, за разлика от предните две години, когато пилотите караха по 12 или 24 часа. В „ЕКО 8-часа на България“, взеха участие 95 състезатели, общо 25 отбора, сред които тимове от Украйна, Испания, Италия и Северна Македония. И тази година пилотите избираха да се състезават в 2 категории, в зависимост от тежестта им.

Категория PRO, изравняване на 83 кг. с екипировката, където първи пресече финалната линия отборът на „Паусилев“, следван, с разлика от 28 секунди, от отбора на „VZ-Intercom RT“. Бронзът отиде при момчетата от „GLS ”.

Категория GOLD пък, при изравняване на 93 кг. с екипировка, първи се класира отборът на „Montana Extreme“, а второ и трето място на почетната стълбичка заеха „SVL“ и „Pro Racing“.

Тази година за първи път беше даден и приз за най-бърза обиколка, който отиде при италианеца М. Бурци от отборът на „VZ-Intercom RT“. Той завъртя един тур за респектиращите 58,898 секунди, при дължина на трасето от 1050 м и 13 завоя. Пред състезателите в „Еко 8 часа на България“ отново бе поставено предизвикателство. След четвъртия час от началото на старта, бе обърната посоката на движение, което по никакъв начин не попречи на пилотите да дадат най-доброто от себе си в оспорваната надпревара. Те направиха общо 450 обиколки. По-малко от минута разделя първите 5 отбора след ожесточената битка, която се проведе в рамките на 480 минути.

Остават още 3 старта от картинг шампионата за издръжливост, които ще се проведат на пистите в Кюстендил и Хасково, като в 24-те часа ще караме и ние, не за победа, но за удоволствие.

Сбогом V10!