Boom продаде 50 свръхзвукови самолета без да е произвел дори един!

  • Осем рендъра на проекта за свръхзвуков пътничеки самолет Осем рендъра на проекта за свръхзвуков пътничеки самолет

07 Jun 2021

През последните няколко години шансовете свръхзвуковите пътнически самолети да се върнат в небето са все по-големи. Близо 20 години след последния полет на Concorde няколко независими една от друга компании се състезават в създаването на нови свръхзвукови пътнически самолети. Запознахме ви с една от тях през април – американската Aerion. Неин основен конкурент е Boom, която също е базирана в Щатите. Точно Boom попадна в светлината на прожекторите в последните дни, след като стана ясно, че United Airlines (третата най-голяма авиокомпания в Щатите и втората по брой самолети) е сключила договор за доставката на 15+35 свръхзвукови самолета от Boom. 

 

Любопитното е, че Boom все още няма произведен реален прототип, а само умалени модели, с които тества технологиите си. Фирмата предвижда нейният Overture да полети за първи път през 2026 и да вози пътници не преди 2029 г. Между другото този план всъщност представлява закъснение с няколко години, тъй като първоначално стартъпът се надяваше да има готов самолет през 2020 г.

Boom предвижда наследникът на Concorde да взема разстоянието от Ню Йорк до Лондон за 3,5 часа. За сравнение рекордният полет на Concorde на 7 февруари 1996 продължи точно 2 часа и 53 минути. Дори и не по-бърз от Concorde, Overture ще намали двойно времето за полет между двата града, което стандартно е около 7 часа. Вече има сравнително конкретни изчисления колко би струвал билетът – около 5000 долара.

 

Boom може да се похвали с предварителни поръчки не само от United, а също от японските авиолинии и Virgin Group, макар последните да разработват и собствен свръхзвуков пътнически самолет.

Проектът предвижда Overture да има място за 88 пътници и екипаж. Прототипът е дълъг едва 20 метра, но серийният самолет ще бъде гигант с дължина от 62 метра, ще лети на височина от 18 000 метра и ще достига скорости от 1,7 Мах (2100 км/ч).

Boom полага сериозни усилия да направи самолетите си въглеродно неутрални – както като производство, така и като възможност да се задвижват с екологично гориво, макар повече подробности по въпроса засега да липсват. Concorde беше известен с изключителната си неикономичност. След катастрофата с полет 4590 през 2000 г. и атаките на Световния търговски център в Ню Йорк през 2001 г. Concorde така и не успява да върне предишната си популярност.

Boom Overture има сериозни шансове да я изпревари, но нека първо полети!

 

Лукс от Китай!