Рекорд: Toyota Mirai измина 1003 км с един резервоар водород

  • Галерия с 22 снимки. Галерия с 22 снимки.

08 юни 2021

Тъй като Toyota Mirai не е сред най-популярните автомобили у нас, по обясними причини, започвам с малко информация за самата кола. Тя се задвижва от електричество генерирано на борда чрез система от горивни клетки. Това става благодарение на електрохимична реакция на кислорода от въздуха и водород, доставян от резервоари под високо налягане.

Резултатът – постоянно „наличие“ на електричество, докато не свърши водорода в бутилките, а единствените емисии са чиста вода под формата на пара. Звучи, като перфектната технология, нали? На теория е доста „по-зелена“ от системите във вече ставащи масови BAV (Battery Electric Vehicles), нищо че Илон Мъск определи водородът, като „възможно най-тъпото гориво“.

Крайно изказване в негов стил, което обаче въобще не засяга Toyota, която работи по системи с горивни клетки още от 1992-ра насам. През 2014-та пусна модела Mirai, един от първите серийни автомобили с ‘Fuelcell’ технология, а през 2020-та дебютира втората генерация, с която Toyota Франция постави рекорда анонсиран в заглавието.

Рекорд в който Mirai е изминала 1003 км с един резервоар водород. Последният побира 5,6 кг, а средният разход на автомобила за рекордно дългата дистанция е бил 0,55 кг/100 км. При нормално каране в нормални условия, Toyota дават пробег от около 650 км, а презареждането с водород отнема около 5 минути – значително предимство пред BAV колите.

Самото каране е извършено от четири шофьора, които „не са използвали специални техники, невъзможни за останалите хора“. Колата е била на режим ‘eco’, който е наличен при всички Mirai, а след финала бордовият компютър е показвал 9 км оставащ пробег.

Досегашният рекорд за максимален пробег на водороден автомобил се държеше от Hyundai Nexo, доста приличащ на Kona, с постижение 778 км, което Toyota надвива с цели 225 км. Корейското постижение датира от 11.2019-та, а локацията е отново Франция.

Явно там все пак има някаква водородна инфраструктура, без която покупката на подобни возила логично е…  безсмислена. Какво обаче мислите вие за Mirai и задвижванията с горивни клетки?

Коментари
  • Георги

    Георги
    08 юни 2021 - отговори

    Имат бъдеще и по скоро това е далеч по възможното и логично бъдеще, то ще се види като почнат повечето електрички да скапват батерии на две три години и на хората като им писне да висят вързани в контакта ще се усетят за водорода ама все пак си зависи от политическите нагласи, какво искат да пробутат...
  • Dembata

    Dembata
    08 юни 2021 - отговори

    Съгласен съм напълно с поста на Георги.
  • Мирай

    Мирай
    08 юни 2021 - отговори

    В Мюнхен има доста такива таксита от около 2 години, ще се види колко ще изкарат! Приятни коли, Нексото също изглежда супер, но водород...зареждане....цена над 70 000
Коментирай

Sending ...