Това е новото Movano-e на Opel. На ток е, да!


16 Jun 2021

Opel представи информация и снимки на напълно новия
Movano-e, първия електрически Opel в класа на големите ванове. Новото поколение Movano, което се задвижва от дизелови двигатели или електрически мотор, е най-конкурентният модел, който Opel някога е предлагал в сегмента на лекотоварните автомобили, пише в прес съобщението на марката. И има защо!

Електромоторът има 122 к.с. и въртящ момент от 260 Нм, с електронно ограничена максимална скорост от 110 км/ч. В зависимост от моделния вариант клиентите могат да избират литиево-йонна батерия с капацитет от скромните 37 кВтч или доста по-смислените 70 кВтч, като в първия случай пробегът по WLTP e 117 км, а във втория достига 224 км.

Акумулаторните батерии са конфигурирани под товарното пространство и не  създават компромиси по отношение на функционалността. По този начин обаче се подобрява стабилността при завой и страничен вятър дори при пълно натоварване. Movano-e разполага и със система за възстановяне на енергията от спирачките, което би следвало да е доста ефективно при товарен автомобил.

В допълнение към електрическото задвижване, дизеловите агрегати на новия Movano са 2,2-литрови – всеки един от тях покрива стриктните нива на Euro 6d, като мощността им е в диапазона от 120 к.с. до 165 к.с. Въртящият момент в долния оборотен диапазон достига 300 Нм при 1500 об./мин и 370 Нм при 1750 об./мин. Задвижвайки предните колела, всички агрегати са съчетани с шестстепенни механични трансмисии.

Клиентите могат да избират измежду четири дължини (L1-4) и три височини (H1-3), с максимален товарен капацитет в диапазона от 8,0 до 17 кубически метра. Вратите на варианта H3 са с височина от 2,03 метра и по този параметър са най-добрите в класа. Заедно със задните врати, които се отварят на 180 градуса (налични като допълнително оборудване са врати с ъгъл на отваряне 270 градуса), те правят товаренето в Movano изключително лесно. Диапазонът по отношение на параметъра „общо тегло“ (GVW) е сред най-широките в класа, простирайки се от 2,8 до 4,0 тона, а полезният товар достига максимално 2,1 тона. С височина на праговете от 494 милиметра, широчина от 1422 мм между арките на калниците и 1870 мм между панелите, товарната зона на големия ван на Opel се превръща в еталон за останалите в класа.

Стандартната кабина включва в оборудването си единична седалка с три места, а вторият ред на опционалната двойна кабина предлага седалки за допълните четири пътника. За да отговори на специални нужди, новият Movano се предлага и във версии като шаси-кабина, шаси с двойна кабина и платформа-кабина с един или два реда седалки. Новият лекотоварен автомобил на Opel е идеална база за широка гама от специални трансформации като самосвали със задно и странично разтоварване, както и кемпери.  

Високотехнологичните системи за асистенция на водача осигуряват защита не само за водачите, екипите и пътниците, но също и за останалите участници в движението. Широкият спектър от системи за асистенция в новия Movano – повечето от които са част от стандартното оборудване, в зависимост от нивото на оборудване – включително Автоматично аварийно спиране, предупреждение за обект в сляпата за водача зона, контрол на прикачения товар и предупреждение за напускане на лентата.

Фенове сме! A вие?