Brabus 900 Rocket – карбонова крепост за 1 117 792 лв.

  • Галерия от 33 снимки на Brabus 900 Rocket Edition Галерия от 33 снимки на Brabus 900 Rocket Edition

19 юни 2021

Това е крайният резултат на стотици души, работещи последните месеци в дизайнерското ателие, офиса и фабриката на Brabus в Ботроп, Германия. И този резултат си има име и цена: Brabus 900 Rocket Edition, струващ 1 117 792 лв. с ДДС.

Brabus нарича своето произведение „лимитиран суперавтомобил“. И под лимитиран тунинг компанията има предвид, че създаде 25 екземпляра, като всеки един ще струва споменатите 1,17 млн. лв. с включени данъци и такси.

За основа на своя най-нов проект инженерите и дизайнерите на Brabus ползват най-доброто от Mercedes-Benz, минало през други талантливи ръце, но на 423 км южно от Ботроп, а именно G63 от AMG, сглобено в Афалтербах.

Заводският 4,0-литров V8 би-турбо двигател на G63, генериращ 585 к.с., е цялостно преработен. Обемът му е увеличен на 4,5 литра, а AMG турбините са заменени с по-масивни турбокомпресори. След целия списък от нови компоненти и промени от този мотор са извадени 900 к.с., откъдето идва и част от името на модела. И когато говорим за мощност е ред да споменем и въртящият момент – 1250 Нм, електронно ограничен до безопасните 1050 Нм, за да не счупите скоростната кутия и останалите части по задвижването.

С двойно турбинирания 4,5-литров V8 Brabus 900 Rocket Edition е „чистокръвен спортен автомобил“. Отново думи на хората от Ботроп. Които отново са близо до истината. Защото тази внушителна G-класа ускорява от 0-100 км/ч за 3,7 секунди. И може да развие непрепоръчителните (за нещо което тежи 2650 кг) 280 км/ч. Максималната скорост всъщност е по-висока, но е електронно ограничена, с цел да не се убиете или да не се превърнете в убиец, тъй като според Brabus гумите няма да издържат. Последните са обути върху гигантски 24-цолови джанти!

Промените отвън и отвътре са безброй много. От Brabus са разработили няколко цветови комбинации за екстериора и интериора, които може да разгледате детайлно в галерията най-горе.

Излишно е да описваме всички компоненти, направени от въглеродни влакна или обшити с кожа или алкантара, но няма как да пропуснем задното крило, монтирано в края на покрива. Кой по дяволите реши да го сложи?