Новото Polo GTI е тук със седем коня повече
Два месеца след като показа обновеното Polo, VW е готов с любимата ни версия GTI. Джобната ракета по същество не е променена. Или поне не по отношение на задвижването и динамичните характеристики. Нова обаче е външността – с подобните на кошер отвори в предната решетка, нови светлини отпред и отзад, динамични мигачи (изпълващи се, като при Audi), както и опционална светеща лента между предните фарове. Въпреки нейната поява, Polo GTI е запазил характерната червена линия по ръба на решетката. Срещу доплащане малкият хеч може да се оборудва дори с интелигентни матрични фарове, които по същество са същите като в топ моделите на VW, Audi и Skoda.
Както споменахме, двигателят почти не е пипан. Всъщност 2-литровият 4-цилиндров мотор предлага 207 к.с. (досега беше с 200 коня) и 320 Нм към предните колела през 7-степенна автоматична кутия DSG. Те са достатъчни за ускорение до 100 км/ч за 6,5 секунди и максимална скорост от 240 км/ч.
За да стои стабилно при подобни скорости, новото Polo GTI се отличава от стандартните версии на Polo по сваленото окачване и електронния диференциал. Ако живеете в район с добри пътища, може да изберете още по-твърдото окачване Sport Select.
Класическите тартанови седалки са запазени, като основната промяна в интериора е новият 8-инчов сензорен екран, който е стандартен. Срещу доплащане той може да бъде заменен от 9,2-инчов, който идва заедно със системата Discover Pro.
Технологичните системи за подпомагане на водача включват адаптивен круиз контрол и асистент за лентите.
Джобната ракета ще може да се поръча в близките седмици с първи доставки в началото на есента.