Германската Next.e.GO ще строи завод за електромобили до Ловеч. Ето какво знаем!


07 Jul 2021

Германският стартъп Next.e.GO е компанията, която има интерес да строи завод за електромобили у нас, съобщава “24 часа”. Според информацията на медията, компанията е избрала да използва за производствена база част от комплекса на ловешкия завод “Балкан”, собственост на братята Домусчиеви. 

 

Завод “Балкан”

В исторически план “Балкан” е произвеждал леки коли (Москвич Алеко и Fiat 850), мотоциклети и дори самолети. Днес обаче заводът прави велосипеди и мотокари. Новото производство ще бъде в съвсем нова сграда, подчинена изцяло на принципа “Индустрия 4.0” и няма да използва нищо от старите съоръжения.

Официално ли е?

Да, информацията е официална. В преговорите с инвеститора, които се очаква да приключат успешно в близките две седмици, са взели участие както представители на служебното правителство, собствениците на имота, така и на Аутомотив Клъстер България. Повече информация ще има на официалното събитие в “София Тех Парк”, което ще се проведе в събота, 10 юли. Тогава ще бъде представен проектът за новия завод, като ще бъде показан и e.GO Life.

 

Инвестицията

Инвестицията от около 140 млн. евро определено не звучи така мащабно, както сумите, които се спрягаха около идването на Volkswagen в България, но това не намалява икономическите ползи за района на Ловеч. Очаква се заводът да разкрие 1000 работни места и да е готов да произвежда автомобили през 2023 г. 

Колите

Next.e.GO е създаден в германския град Аахен през 2015 г., като първият завод на компанията е отворен там през юли 2018. Засега се произвежда само компактният модел Life в три различни версии: e.GO Life 20, e.GO Life 40+ и e.GO Life 60 – съответно с 14,5, 17,5 и 21,5-киловатчасови батерии. И трите варианта са предвидени за градска употреба, не предвиждат бързо зареждане и имат пробег между 100 и 200 км, в зависимост от версията. Цените започват от около 20 хил. евро и стигат до 25 хил. евро за топ варианта. Скоро се очакват и версии Sport и Cross. e.GO предвижда да произвежда и модела Mover – бус с до 15 места.

 

Сигурно ли е?

Все още – не. Служебният министър на икономиката Кирил Петков тази седмица заяви, че се надява договорът да бъде подписан до две седмици. Дотогава няма нищо сигурно, преговорите очевидно продължават. Важен детайл е размера на държавната подкрепа за построяването на завода. Според “24 часа” тя ще бъде в рамките на 34 млн. евро.

Фенове сме! A вие?