Германската Next.e.GO ще строи завод за електромобили до Ловеч. Ето какво знаем!

  • Галерия с 12 снимки Галерия с 12 снимки
  • Така изглежда заводът на e.GO в Аахен, Германия Така изглежда заводът на e.GO в Аахен, Германия
  • Макар да е малък, той е един от най-модерните заводи за производство на електромобили в Германия, като разчита на принципите на Индустрия 4.0 Макар да е малък, той е един от най-модерните заводи за производство на електромобили в Германия, като разчита на принципите на Индустрия 4.0
  • Life е малък градски модел с пробег до 200 км, и то в градски условия, където рекуперацията му помага да връща енергия към спирачките Life е малък градски модел с пробег до 200 км, и то в градски условия, където рекуперацията му помага да връща енергия към спирачките
  • Извън града той минава до 140 км и не поддържа бързо зареждане Извън града той минава до 140 км и не поддържа бързо зареждане
  • Магазин на компанията в Бон, Германия Магазин на компанията в Бон, Германия
  • Очаква се интересът към малките електромобили да расте. На пазара в Германия купувачите могат да ползват отстъпка от почти 10 хил. евро, така че количката излиза около 15 хил. евро Очаква се интересът към малките електромобили да расте. На пазара в Германия купувачите могат да ползват отстъпка от почти 10 хил. евро, така че количката излиза около 15 хил. евро
  • Обсъжданата инвестиция в България е за около 140 млн. евро Обсъжданата инвестиция в България е за около 140 млн. евро
  • Заводът в Аахен Заводът в Аахен
  • Очаква се българската държава да се включи с различни мерки за подкрепа на завода в рамките на около 34 млн. евро - вероятно става въпрос за данъчни облекчения Очаква се българската държава да се включи с различни мерки за подкрепа на завода в рамките на около 34 млн. евро - вероятно става въпрос за данъчни облекчения
  • Близо 1000 души могат да намерят работа в завода в Ловеч, ако проектът се осъществи Близо 1000 души могат да намерят работа в завода в Ловеч, ако проектът се осъществи
  • В Балкан са произвеждани модели на Москвич и Fiat В Балкан са произвеждани модели на Москвич и Fiat

07 юли 2021

Германският стартъп Next.e.GO е компанията, която има интерес да строи завод за електромобили у нас, съобщава “24 часа”. Според информацията на медията, компанията е избрала да използва за производствена база част от комплекса на ловешкия завод “Балкан”, собственост на братята Домусчиеви. 

 

Завод “Балкан”

В исторически план “Балкан” е произвеждал леки коли (Москвич Алеко и Fiat 850), мотоциклети и дори самолети. Днес обаче заводът прави велосипеди и мотокари. Новото производство ще бъде в съвсем нова сграда, подчинена изцяло на принципа “Индустрия 4.0” и няма да използва нищо от старите съоръжения.

Официално ли е?

Да, информацията е официална. В преговорите с инвеститора, които се очаква да приключат успешно в близките две седмици, са взели участие както представители на служебното правителство, собствениците на имота, така и на Аутомотив Клъстер България. Повече информация ще има на официалното събитие в “София Тех Парк”, което ще се проведе в събота, 10 юли. Тогава ще бъде представен проектът за новия завод, като ще бъде показан и e.GO Life.

 

Инвестицията

Инвестицията от около 140 млн. евро определено не звучи така мащабно, както сумите, които се спрягаха около идването на Volkswagen в България, но това не намалява икономическите ползи за района на Ловеч. Очаква се заводът да разкрие 1000 работни места и да е готов да произвежда автомобили през 2023 г. 

Колите

Next.e.GO е създаден в германския град Аахен през 2015 г., като първият завод на компанията е отворен там през юли 2018. Засега се произвежда само компактният модел Life в три различни версии: e.GO Life 20, e.GO Life 40+ и e.GO Life 60 – съответно с 14,5, 17,5 и 21,5-киловатчасови батерии. И трите варианта са предвидени за градска употреба, не предвиждат бързо зареждане и имат пробег между 100 и 200 км, в зависимост от версията. Цените започват от около 20 хил. евро и стигат до 25 хил. евро за топ варианта. Скоро се очакват и версии Sport и Cross. e.GO предвижда да произвежда и модела Mover – бус с до 15 места.

 

Сигурно ли е?

Все още – не. Служебният министър на икономиката Кирил Петков тази седмица заяви, че се надява договорът да бъде подписан до две седмици. Дотогава няма нищо сигурно, преговорите очевидно продължават. Важен детайл е размера на държавната подкрепа за построяването на завода. Според “24 часа” тя ще бъде в рамките на 34 млн. евро.