10 неща, които трябва да знаете за Aston Martin Valhalla

  • Разгледайте галерията и се запознайте с новия Aston Valhalla Разгледайте галерията и се запознайте с новия Aston Valhalla
  • 1. Valhalla е хибрид. Централно разположеният 4-литров V8 от AMG е подпомогнат от два електромотора за общо 950 к.с. Само бензиновият двигател осигурява 750 от тези коне при 7200 об/мин. 1. Valhalla е хибрид. Централно разположеният 4-литров V8 от AMG е подпомогнат от два електромотора за общо 950 к.с. Само бензиновият двигател осигурява 750 от тези коне при 7200 об/мин.
  • 2. Когато се движи изцяло в електрически режим, Valhalla се превръща в кола с предно предаване, което означава, че е първият такъв Aston Martin от Cygnet насам. В останалите случаи електрическата мощност (204 к.с.) може да се праща и към задния мост. 2. Когато се движи изцяло в електрически режим, Valhalla се превръща в кола с предно предаване, което означава, че е първият такъв Aston Martin от Cygnet насам. В останалите случаи електрическата мощност (204 к.с.) може да се праща и към задния мост.
  • 3. Суперколата няма задна скорост. 8-степенният автоматик с два съединителя не разполага със задна предавка. Подобно на McLaren Artura, движението назад се случва чрез електромоторите. 3. Суперколата няма задна скорост. 8-степенният автоматик с два съединителя не разполага със задна предавка. Подобно на McLaren Artura, движението назад се случва чрез електромоторите.
  • 4. Системната мощност е 1000 Нм, достатъчни за ускорение до 100 км/ч за едва 2,5 секунди, благодарение на двойното предаване. Максималната скорост е 330 км/ч. В изцяло електрически режим Valhalla може да мине до 15 км със скорости до 130 км/ч. 4. Системната мощност е 1000 Нм, достатъчни за ускорение до 100 км/ч за едва 2,5 секунди, благодарение на двойното предаване. Максималната скорост е 330 км/ч. В изцяло електрически режим Valhalla може да мине до 15 км със скорости до 130 км/ч.
  • 5. Aston Martin твърди, че Valhalla може да завърти Нюрбургринг за по-малко от 6:30 минути. Ако това е вярно, би значело нов рекорд на Ринга за серийна кола – с 8 секунди по-бързо от 911 GT2 RS. 5. Aston Martin твърди, че Valhalla може да завърти Нюрбургринг за по-малко от 6:30 минути. Ако това е вярно, би значело нов рекорд на Ринга за серийна кола – с 8 секунди по-бързо от 911 GT2 RS.
  • 6. Инженерите са имали задача да постигнат под 1550 кг суха маса. Това е впечатляващо постижение за хибрид. За целта е използвана изключително здрава карбонова структура. 6. Инженерите са имали задача да постигнат под 1550 кг суха маса. Това е впечатляващо постижение за хибрид. За целта е използвана изключително здрава карбонова структура.
  • 7. При 240 км/ч активната аеродинамика добавя притискане от 600 кг, което означава, че Valhalla е толкова по-стабилна, колкото по-бързо карате. 7. При 240 км/ч активната аеродинамика добавя притискане от 600 кг, което означава, че Valhalla е толкова по-стабилна, колкото по-бързо карате.
  • 8. Окачването на Valhalla е вдъхновено от Формула 1 – отпред е пушрод, но с адаптивни амортисьори, които позволяват повдигане на предницата за прескачане на легнали полицаи, например. 8. Окачването на Valhalla е вдъхновено от Формула 1 – отпред е пушрод, но с адаптивни амортисьори, които позволяват повдигане на предницата за прескачане на легнали полицаи, например.
  • 9. Карбо-керамичните спирачки нямат директна връзка с педала на спирачката, точно както във Формула 1. Гумите Michelin са разработени специално за модела. 9. Карбо-керамичните спирачки нямат директна връзка с педала на спирачката, точно както във Формула 1. Гумите Michelin са разработени специално за модела.
  • 10. Aston Martin засега не показва интериора, но твърди, че седалките са луксозни и удобни, за разлика от карбоновия уред за мъчения във Valkyrie. Това е суперспортна кола с всички помощници за водача, които може да очаквате в XXI век. 10. Aston Martin засега не показва интериора, но твърди, че седалките са луксозни и удобни, за разлика от карбоновия уред за мъчения във Valkyrie. Това е суперспортна кола с всички помощници за водача, които може да очаквате в XXI век.

21 юли 2021

Aston Martin най-накрая вдигна покривалото от серийната версия на суперколата Valhalla. Макар да е позиционирана далече под Valkyrie, Valhalla съвсем не е играчка, а плашещо бърза суперкола. Разликата в цената е близо четири пъти (2,8 млн. спрямо 700 хил. евро), но хибридното задвижване и изобилието от мощност напомнят за Valkyrie. Valhalla също ще бъде произведена в ограничена серия от приблизително 500 коли, като първите доставки се очакват през 2023. 

В галерията над текста ще откриете десетте най-любопитни факта за бейби хиперколата на британците.