Merc показа ново вдигнато комби: C-клас All-Terrain


18 Aug 2021

 

Макар формулата за комби на кокили у нас да е сравнително слабо разпространена, то коли като A6 Allroad, Volvo V90 CC и естествено Subaru Forester и Outback са особено популярни в Западна Европа и Щатите. Избират ги клиенти, които не обичат големите и тромави форми на SUV, но имат нужда от допълнителен клиренс и двойно предаване. Mercedes откри сегмента сравнително късно – едва през 2017, когато представи E-клас All-Terrain. А от днес към гамата на щутгартската компания се присъединява версия All-Terrain и за C-класата.

Разликите спрямо стандартното комби W206 не са малко. Клиренсът е увеличен с 40 мм, предната решетка е нова, добавени са също престилки и пластмасови предпазители на калниците. Това означава, че колата е по-дълга, по-висока и по-широка от нормалното комби.

Ако сте обърнали внимание на снимките, джантите също са различни – дизайнерите на Mercedes са разработили изцяло нови модели с размер от 17 до 19 инча. В галерията над текста виждате версията с допълнителния пакет Night , който добавя черни акценти.

Като оставим настрана дизайна, промени има също по окачването – 4-точково отпред и многоточково отзад. Добавени са и два нови режима на управление – Offroad и Offroad+, които включват контрол на скоростта при спускане.

Разбира се, системата за двойно предаване 4Matic е стандартна, като до 45% от мощността отива към предните колела, което значи, че задните винаги имат приоритет. 

C-клас All-Terrain може да се поръча както с бензинов, така и с дизелов двигател. И в двата случая те са двулитрови, съчетани с модерна хибридна технология. Бензиновият мотор е ултрамодерният двигател M254 с вграден стартер-генератор от второ поколение и 48-волтова система на борда. Това прави възможно кратко движение по инерция с изключен двигател, като спирачките възстановяват енергията от спирането към акумулатора. Макар да не е истински хибрид, тези технологии правят 2-литровия мотор неочаквано икономичен. В стандартната C-класа този мотор има 258 к.с. (+20 електрически коня) и 400 Нм, като харчи 7,3 л/100 при варианта с 4Matic.

Промените между All-Terrain (горе) и стандартното комби (долу) не са много, но се забелязват бързо:

Дизеловият вариант също идва като мек хибрид. Това е моторът OM 654 M, който тук също е с допълнителен стартер-генератор и 48-волтова система, които позволяват възстановяване на енергията от спирачките и движение за кратки разстояния по инерция при изключен двигател. При стандартната C-класа този мотор се предлага в няколко варианта – със 163, 200 и 265 к.с., като при всеки от тях има малка електрическа помощ от 20 к.с., а средният разход за версиите с 4Matic варира от 5 до 5,4 л/100 км.

Подобно на всяка уважаваща себе си кола през 2021, и новият C-клас All-Terrain ще получава обновявания на софтуера директно през интернет, така че винаги да е в час. Mercedes не споделя нищо за колелото от снимките, но спокойно може да го замените със сърф, ски... или хладилник, ако не ви е мъчно да товарите красавицата с подобни делнични проблеми.

 

Фенове сме! A вие?