„Зелена“ стомана за новите модели на Mercedes-Benz


02 сеп 2021

Mercedes-Benz планира да въведе зелени стомана и алуминий в автомобилите си възможно най-скоро. За целта компанията си партнира със шведския производител на стомана SSAB, като идеята е производството на тези метали да не отделя въглероден диоксид.

С новото сътрудничество германският производител желае да продължи усилията си в намаляването на вредните емисии и да премине към пълна електрификация на леките си автомобили до края на десетилетието.

Mercedes предвижда да разполага през 2039 г. с гама автомобили, напълно CO2 неутрални. Затова т.нар. „зелена“ стомана е правилна стъпка в тази посока.

За да произвежда „зелена“ стомана се използва водород, извлечен от вода и с енергия, неизползваща фосилни горива. Железният оксид се редуцира до сурово желязо с помощта на водород.

В момента SSAB разполага с пилотен завод за „зелена“ стомана, но има за цел от 2026 г. да произвежда в промишлени количества стомана без употребата на изкопаеми горива, каквито са въглищата.

Според Mercedes-Benz трябва да видим първите прототипни части за каросерии през следващата година.

SSAB не е единственият доставчик на стомана за Mercedes-Benz. От Daimler обявиха през юли сътрудничеството с американския производител Big River Steel (BRS). Тази компания твърди, че ползва устойчив метод, намаляващ CO2 емисиите за продуктите на Mercedes-Benz с до 70%, в сравнение с употребата на традиционните доменни пещи.

Mercedes-Benz не е единственият производител, желаещ да намали драстично вредните емисии, отделяни при производството на автомобили. През юни Volvo също обяви партньорството си със SSAB и целта да използва „зелена“ стомана. Шведската автомобилна компания си е поставила краен срок до 2025 г. да намали с 40% въглеродните емисии. А до края на десетилетието, по примера на Mercedes и останалите производители, да мине към изцяло електрически автомобили.