Audi Grandsphere: електрическо GT със 710 к.с., изчезващ волан и саксия в салона
Преди по-малко от месец Audi показа в Пебъл Бийч концептуалното електрическо кабрио Skysphere с нестандартно променящо се междуосие. Дни преди салона в Мюнхен следващата седмица компанията вади още един концепт, съдържащ в името си думата „sphere”. В този случай това е Audi Grandsphere, което е повече от ясен знак как ще бъдат кръстени следващите серийни модели на марката.
Audi Grandsphere Concept е с четири врати, отварящи се срещуположно като при Rolls-Royce. Задвижването е изцяло електрическо, като автономният пробег е впечатляващ.
Audi нарича Grandsphere „частен самолет за пътя“. И определено има защо. Колата е дълга 5,4 метра, широка е 2,0 метра, а междуосието й е 3,2 метра. Екстериорът, макар и футуристичен, е близък до чертите на актуалните модели на Audi. Не така стоят нещата отвътре, където интериорът не прилича на никое друго Audi, освен на концептуалното Skysphere от миналия месец.
Салонът е направен от висок клас дърво, вълна, алуминий и стъкло. Стандартните широки дисплеи липсват, като всичко се проектира върху дървената повърхност на таблото. При автономно шофиране Level 4, педалите и воланът се прибират и от шофьор се превръщате в пасажер. От Audi са създали специални чаши и бутилка, в охлаждаща се средна конзола. Малко по-назад, на същата тази конзола, има и саксия с живо растение. Докато колата ви вози сама, може да полеете цветята.
Концептуалното Audi Grandsphere е изградено върху Premium Platform Electric (PPE), върху която ще стъпят серийните A6 E-Tron, Q6 и Porsche Macan EV. Модулът с батериите е позициониран между осите и е с капацитет 120 kWh. На всяка ос е разположен електромотор, като сумарната максимална мощност е 710 к.с. Наличният от 0 об/мин максимален въртящ момент е 960 Нм. Всичко изброено дотук позволява ускорение от 0-100 км/ч за малко повече от 4 секунди.
С едно зареждане Audi Grandsphere може да измине до 750 км. Най-вероятно в този пробег е включено спиране за дозареждане за 10 минути, удължаващо карането с 300 км. Зареждането от 5 до 80% отнема 25 минути.
Audi Grandsphere е със система за завиване на задните колела и автоматично регулируемо въздушно окачване. Предната камера помага на адаптивното окачване да се настрои в зависимост от предстоящите условия.
Може да гледаме на Grandsphere просто като концепт, но както при неговия брат Skysphere, тези две коли предсказват бъдещето на електромобилите в гамата на Audi.