Звездата на Mercedes на IAA е новият EQE
Първият IAA в Мюнхен може да е на територията на BMW, но Mercedes дава всичко от себе си, за да открадне шоуто. Компанията от Щутгарт представи чисто новия EQE – електрическа версия на своята Е-класа.
Както виждате, седанът прилича на умалена версия на EQS и по същество е точно това. Той е насочен съвсем директно срещу Tesla Model S, Porsche Taycan и бъдещото Audi A6 e-tron, като вероятно ще се превърне в любим избор на германските таксиметрови шофьори, големите компании със стотици служебни E-класи и (по-малко вероятно) на гастарбайтерите.
EQE се простира на дължина от 4,93 метра (EQS е 5,27 м, Porsche Taycan – 4,96 м, а Model S – 4,98 м), а гигантското междуосие от 3,10 метра осигурява простор като в Maybach, макар багажникът от 430 литра да не е толкова впечатляващ.
Интериорът може да изглежда като на всеки нормален Mercedes, но ако доплатите ще да получите опционалните гигантски екрани (с широчина 141 см) от EQS, които превръщат колата в смес между космически кораб и смартфон. Тук те изглеждат дори по-големи, отколкото в EQS, защото EQE е леко по-тясна от EQS. Добавете адаптивното окачване и завиването на четирите колела от EQS, за да се убедите, че това наистина е един малък EQS.
В началото седанът ще се предлага само във варианта EQE 350. Това включва внушителна 90,6-киловатчасова батерия (реален използваем капацитет), задно предаване и 286 к.с. в съчетание с 530 Нм. По-късно ще може да се поръча двойно предаване 4Matic, което ще добавя електромотор на предния мост. Ще последват и други версии, включително с по-малка батерия, както и супер мощен AMG, вероятно с над 700 к.с.
Със задно предаване и един електромотор седанът от Щутгарт изминава внушителните 660 км с едно зареждане (според цикъла WLTP, така че очакваме реален пробег от над 500 км). Това е забележително постижение, особено в съчетание с възможността за бързо зареждане на батерията от зарядно с мощност до 200 кВт от 10 до 80% за 31 минути.
Серийното производство започва през следващото лято в завода на Mercedes в Бремен, като доставките ще последват малко след това с начални цени около 70-75 хил. евро.
Нашият човек Иван Монев е на мястото на събитията в Мюнхен, така че очаквайте горещи новини в каналите ни!