Леле, култовата G-класа вече е електрическа!
Харесва ви или не, на изложението в Мюнхен буквално няма значима премиера, която да не е електрическа. Най-показателно за посоката, в която върви автомобилната индустрия, е електрифицирането на кубчето на Mercedes – легендарната G-класа.
Добрата новина е, че конструкцията със собствена рама е запазена. Това включва независимо предно окачване и цял заден мост. Mercedes твърди, че електрическата версия е не само толкова способна извън пътя, колкото дизеловите и бензиновите, но дори по-добра. Ключът е в цели четири електромотора – по един за всяко колело, съчетани с двустепенна скоростна кутия. Брутално!
Не знаем дали те ще бъдат запазени и при серийната версия, но концептуалният EQG буквално изглежда като от друга планета. Батериите са прибрани в рамата, така че клиренсът не е намален, но центърът на тежестта е значително по-нисък, отколкото при конвенционалната G-класа. Това обещава още по-добри способности на катерене.
Махнете 2-3 детайла, които крещят “концептуален модел”, например нелепите 22-инчови джанти и смешната кутия за кабели, вместо резервна гума, и ще се убедите, че EQG е по-готов за серийно производство отвсякога. Дори интериорът е съвсем нормален, взет наготово от актуалната G-класа.
Засега няма официални данни за модификациите, но още през април в интернет се появиха изтекли документи, от които знаем, че ще има поне две електрически версии – EQG 560 и EQG 580. Очаква се топ моделът да има около 530 к.с. и 850 Нм, което би значело да е по-мощен от G 63 AMG. За адекватното захранване с енергия всъдеходът вероятно ще получи огромна 108-киловатчасова батерия, която ще осигурява близо 500 км с едно зареждане и поне няколко часа тежък офроуд.
Идеята за офроуд с електричка звучи интересно, но бихте ли нагазили в дълбоката кал с нещо, което се задвижва от електрони, вместо от нафта!?
Нашият човек Иван Монев е на мястото на събитията в Мюнхен, така че очаквайте горещи новини в каналите ни!