Това е новият Ford Fiesta, без дизел, но с готина версия ST

  • Галерия с 21 снимки Галерия с 21 снимки
  • Версията ST идва с нов цвят Версията ST идва с нов цвят
  • Тя получава и 30 Нм повече отпреди Тя получава и 30 Нм повече отпреди
  • Стандартната Fiesta с пет врати. Стандартната Fiesta с пет врати.
  • За цялата гама вече няма да се предлагат дизели За цялата гама вече няма да се предлагат дизели
  • Вариантът Active предлага външност като на SUV, но без двойно предаване Вариантът Active предлага външност като на SUV, но без двойно предаване

16 сеп 2021

Ford представи новата Fiesta, която всъщност не е изцяло нова, а само обновена версия на поколението, представено през 2017 г. Въпреки това промените са достойни за изцяло ново поколение.

Вече всички варианти стандартно имат диодни светлини, като в гамата откриваме хеч с три и пет врати, повдигнат вариант Active и готината Fiesta ST.

 

В предницата откриваме по-голяма решетка, нова броня и споменатите нови фарове – серийно диодни, а срещу доплащане – матрични. Ford е подготвил цели седем нови дизайна на джантите.

Интериорът е получил най-сериозни промени, включително 12,3-инчов екран зад волана, който променя дизайна си, в зависимост от избрания режим на движение – нормален, спортен и екологичен.

 

Сензорният екран в средата също е по-голям – вече 8-инчов с обновена система Sync 3 с гласови команди и синхронизация на телефони с Apple и Android. Колата може да се запали, отключи и заключи през приложение за телефона, в случай че искате да охладите/загреете интериора, преди да се качите.

На технологичния фронт откриваме адаптивен круиз контрол с функция за спиране и потегляне, система за следене на мъртвата зона, както и разпознаване на знаци.

Двигателната гама започва от 1-литровия EcoBoost с три цилиндъра и 100 к.с. Той се предлага и в две 48-волтови версии с интегриран стартер генератор – със 125 и 155 к.с. За повечето варианти се предлага както 7-степенен автоматик, така и 6-степенна ръчка. Дизелът отива в историята  и такъв двигател повече няма да се предлага за Fiesta.

И понеже знаем, че едва стигнахте дотук в текста, преди да откриете любимите букви ST, бързаме да кажем за най-спортната версия. Тя идва с 1,5-литров 3-цилиндров мотор с 200 к.с. и 320 Нм (досега беше с 290 Нм). За щастие тази сила отива към предните колела през добрата стара ръчна скоростна кутия с помощта на механичен диференциал с ограничено приплъзване. Ускорението до 100 км/ч отнема 6,5 секунди. ST идва с нови седалки с по-добра опора и псевдо карбон по централната конзола. На хартия колата не е по-бърза от актуалната версия, но на практика тези 30 нютона в повече трябва да се усетят.

Доставките на новата Fiesta започват в началото на следващата година.