Това е новият Ford Fiesta, без дизел, но с готина версия ST





















Ford представи новата Fiesta, която всъщност не е изцяло нова, а само обновена версия на поколението, представено през 2017 г. Въпреки това промените са достойни за изцяло ново поколение.
Вече всички варианти стандартно имат диодни светлини, като в гамата откриваме хеч с три и пет врати, повдигнат вариант Active и готината Fiesta ST.
В предницата откриваме по-голяма решетка, нова броня и споменатите нови фарове – серийно диодни, а срещу доплащане – матрични. Ford е подготвил цели седем нови дизайна на джантите.
Интериорът е получил най-сериозни промени, включително 12,3-инчов екран зад волана, който променя дизайна си, в зависимост от избрания режим на движение – нормален, спортен и екологичен.
Сензорният екран в средата също е по-голям – вече 8-инчов с обновена система Sync 3 с гласови команди и синхронизация на телефони с Apple и Android. Колата може да се запали, отключи и заключи през приложение за телефона, в случай че искате да охладите/загреете интериора, преди да се качите.
На технологичния фронт откриваме адаптивен круиз контрол с функция за спиране и потегляне, система за следене на мъртвата зона, както и разпознаване на знаци.
Двигателната гама започва от 1-литровия EcoBoost с три цилиндъра и 100 к.с. Той се предлага и в две 48-волтови версии с интегриран стартер генератор – със 125 и 155 к.с. За повечето варианти се предлага както 7-степенен автоматик, така и 6-степенна ръчка. Дизелът отива в историята и такъв двигател повече няма да се предлага за Fiesta.
И понеже знаем, че едва стигнахте дотук в текста, преди да откриете любимите букви ST, бързаме да кажем за най-спортната версия. Тя идва с 1,5-литров 3-цилиндров мотор с 200 к.с. и 320 Нм (досега беше с 290 Нм). За щастие тази сила отива към предните колела през добрата стара ръчна скоростна кутия с помощта на механичен диференциал с ограничено приплъзване. Ускорението до 100 км/ч отнема 6,5 секунди. ST идва с нови седалки с по-добра опора и псевдо карбон по централната конзола. На хартия колата не е по-бърза от актуалната версия, но на практика тези 30 нютона в повече трябва да се усетят.
Доставките на новата Fiesta започват в началото на следващата година.