Новият Ford Focus е тук! Всичко най-важно за фейслифта и ST версията

  • Галерия от 13 снимки с новия Ford Focus 2022 Галерия от 13 снимки с новия Ford Focus 2022

14 Oct 2021

Преди месец Ford обнови Fiesta, а сега е ред на по-големия в семейството Focus. Фейслифтът излиза едновременно за версиите хечбек, спортния вариант ST и по-вдигнатата комби модификация Active.

Ford Focus 2022 се отличава на пръв поглед по новата решетка, променената предна броня, дневните LED светлини, които вече са стандартни. Стоповете при новия модел вече са по-тъмни. Фаровете за мъгла пък са вгадени в предните светлини, за да се запази муцуната по-изчистена. Опционално Focus се предлага с камера, която разпознава насрещно движещи се коли и променя посоката на светлина, като при завой я насочва във вътрешната линия за по-добра видимост.

Обновеният Ford Focus получава нови цветове за екстериора и нови алуминиеви джанти. ST версията се разпознава лесно по зеления цвят, какъвто се предлага при Puma ST и Fiesta ST. Спортният вариант може да бъде поръчан като хечбек или комби.

Интериорът на новия Focus е оборудван с последната инфо-развлекателна система на Ford - SYNC 4, работеща с гласови команди. Тя е с по-голям 13,2-инчов сензорен дисплей и вероятно е излишно да кажем, че работи с Apple CarPlay и Android Auto. Присъствието на толкова голям екран премахва наличието на доста физически бутони, като например тези за климатичната система.

Двигателите за Ford Focus 2022 са познатия 1,0-литров трицилиндров бензинов мотор с турбо. Той е във варианти на мощност от 125 и 155 к.с., с предно предаване, минаващо през 6-степенна механична трансмисия или нов 7-степенен автомат с двоен съединител. Версията с автоматична кутия има 48-волтова хибридна система, намаляваща консумацията на гориво и CO2 емисиите. Старт/стоп системата се включва при скорост от 7 км/ч или по-ниска скорост.

Под капака на новия Focus все още може да видим дизелова алтернатива от старата школа. Тя е 1,5-литров EcoBlue, предлаган с 95 или 120 к.с. И при двете нива на мощност получавате стандартна 6-степенна ръчна скоростна кутия, но по-силната версия може да бъде комбинирана опционално с 8-степенен автоматик.

Стигаме и до Focus ST, където техниката е запазена. Говорим за 2,3-литровия турбо бензинов двигател, настроен да генерира 280 к.с. В официалната информация на модела не се споменава нищо за досегашния 2,0-литров дизел със 190 к.с., така че Focus ST ще бъде единствено бензинов.

Салонът при ST получава спортни седалки Ford Performance, каквито има и при новата Fiesta ST.

Промените при комби версията Active на Focus включват всичко изброено дотук, като багажникът е по-практичен, с вертикален разделител и по-лесни за почистване зони.

Лукс от Китай!