Новият Haval H6 вече се продава у нас. Цените започват от 52 990 лв.


05 Nov 2021

Haval H6 вече съществува в своето 3-то поколение, като първото се появи през 2011-та, а второто през 2017-та. Новото обаче е на светлинни години от предходните, и вече наистина замисля за това докъде достигна нивото на китайското автомобилостроене. До снощи бях виждал колата само на снимки, но събитието по представянето ѝ, заедно с това на изцяло новия и позициониран под него модел Jolion, както и на Cat Ora, след малко и за нея, бе добра възможност да огледам и опипам колата.

По отношение на дизайна, виждате, доста по-уверен, донякъде умерен – яма излишни детайли, европейски дори бих казал, като отзад LED стоповете са слети със светлинна ивица, в крак с модата. Размерите? H6 е голям автомобил – дълъг е почти 4,7 метра, а междуосието е точно 2,7 метра.

Платформата е изцяло нова, казва се LEMON и е модуларна, тоест, на нея ще бъдат изграждани всички бъдещи модели на Haval. Тя е база и на новия Jolion, който снимахме за канала и който ще видите скоро в подробно видео. H6 може да се поръча само с предно или пък с AWD, като моторът е един – 2-литров бензинов с 204 к.с. и 320 Нм, разработка на Great Wall Motors (компанията майка), като и кутията е тяхна – 7-степенна с двоен съединител. Показатели осигуряващи спринт от 0-100 км/ч за 9,5 сек и максимална скорост от 200 км/ч.

Интериорът на колата е особено впечатляващ. Твърдите повърхности са много малко, а меките – много меки. Фина кожа, малки фуги, стабилна изработка и супер изчистен дизайн. Наистина салонът впечатлява и ви съветвам да не бързате със заключенията преди да сте го видели на живо. Воланът малко прилича на такъв от Range Rover, но си има свой стил, а таблото е с два дисплея – 26 см (10,25-инчови), единият за основните уреди, другият за мултимедията. Вторият може да е и по-голям, при най-високото ниво на оборудване.

„Шестицата“ подсигурена и с множество системи за активна и пасивна безопасност. Не бях виждал кола с 6 камери, има радарен круиз контрол, автоматично паркиране и спиране в аварийна ситуация и дори може да изпреварва сама, ако условията позволяват. Надявам се вносителите скоро да регистрират тестови автомобил и да можем да ви го покажем.

Jolion? Както писах горе, снимахме го подробно и скоро ще разберете всичко за него. Но, накратко, той е само с предно предаване и 1,5-литров турбо бензин със 143 к.с. и 210 Н, а скоростите са или 6-ст. механична в ниското ниво на оборудване или същата 7-ст. DCT, като в H6, във високото. Цените за него започват от 41 990 лв. за стартовото Comfort, a това което снимахме бе Supreme - от 52 990 лв.

Ora Cat? Това е изцяло нова автомобилна марка, също част от портфолиото на GWM, но посветена само на електрическото задвижване. А в бъдеще дори може би и на водородната технология. Cat е първият модел, като домакините ни го представиха предпремиерно, защото все още не се предлага у нас. Дори ми споделиха, че колата на събитието е същата, която видях в Мюнхен на IAA Mobility в началото на септември.

Дизайнът е интересен, ретро-футуристичен го определят някои, а вътре – модерен, с леко британски нотки. По отношение на техниката? Батериите за модела са две, като за по-голямата (63 квТч) компанията обещава пробег от над 400 км, а за по-малката – най-малко 300 км. Мощността е 169 к.с., моторът е един, ускорението от 0-100 км/ч става за 8,5 сек, а максималната скорост е 160 км/ч.

Сбогом V10!