Ще има ли нов Дизелгейт и за Mercedes?


08 Nov 2021

Германската неправителствена организация Deutsche Umwelthilfe твърди, че Mercedes-Benz е използвал осем устройства за манипулиране на резултатите от тестовете на вредните емисии в актуалната Е-класа преди обновяването, за да изпълни изискванията на нормите Евро 6.

Организацията, цитирана от Frankfurter Allgemeine и Die Welt, смята, че по време на тестове производителят е постигал до пет пъти по-ниски нива на азотните оксиди във вредните емисии, отколкото при реални условия.

За да стигнат до това заключение тестващите са използвали Mercedes E350 BlueTec 4Matic от 2016. Тестовете са провеждани през 2016, но данните едва сега стигат до медиите.

 

Дизеловият мотор OM642 е 3-литров дизелов V6, използван в Е-класата до 2018. Според разследването той разполагал с шест специални устройства, които са свързани с катализатора и две със системата за рециркулация на отработените газове. Тези устройства намалявали нивата на азотните оксиди по време на тестове.

В същото време Федералната администрация по пътищата на Германия коментира, че е наясно с устройствата, използвани от Mercedes, но не вижда нищо незаконно в тях, съобщава Automobilwoche. През 2018 година компанията трябваше да изтегли близо 800 000 коли от моделите GLC и C-Class заради подобен дизелов скандал. Тогава бяха идентифицирани поне пет нелегални устройства, за които се твърдеше, че са използвани от автомобилния производител за нарушаване на строгите разпоредби за дизелови емисии в Европа.