BMW тества i7 по стария начин – с дрифт на сняг


01 Dec 2021

Тестовите пилоти на BMW са много щастливи хора. Ето сега, например, въпросните служители са получили тежката задача да изпитват новото i7 до краен предел, като дрифтят и препускат по снежните писти на тестовата база в Арйеплог, Швеция. Въпросният тестов център се намира в близост до северния полярен кръг и предлага удивително количество сняг и лед, което е чудесен начин да видите как един бъдещ електромобил ще се справя с ужасни зимни условия, в каквито едва ли собствениците му ще попаднат някога в живота си.

BMW за първи път публикува толкова много снимки на тестовите прототипи на i7. Бъдещият супер седан има тежката задача да се изправи срещу конкуренти като Mercedes EQS, Tesla Model S и Lucid Air. BMW очевидно не се страхува особено от тази конкуренция и нарича модела “първия в света изцяло електрически луксозен седан”. Това може да ви се стори като непремерено самохвалство, но причината за него е, че както EQS, така и Model S всъщност са с каросерия тип хечбек, а не седан.

Външно i7 ще се доближава до Серия 7 повече, отколкото EQS до S-класата. Въпреки това папарашките снимки подсказват за по-големи бъбреци, както и по-особени предни фарове.

i7 ще използва петото поколение система eDrive на BMW, същата, като в iX. Платформата, върху която стъпва, се казва CLAR. Засега няма официално потвърждение за вариантите, само за средния разход на електричество, който ще бъде около 20 кВтч/100 км. 

Очакваме да се предлагат поне две версии, които вероятно ще са идентични или близки до версии на iX. По-скромната вероятно ще носи означението i7 xDrive 40 и ще предлага 326 к.с., 630 Нм и батерия с капацитет 71 кВтч (около 450 км с едно зареждане). Топ моделът би следвало да бъде i7 xDrive 50 с 523 к.с., 765 Нм и голяма батерия с капацитет 105 кВтч (около 650-700 км с едно зареждане). И двете ще поддържат бързо зареждане, осигуряващо 80% батерия за около 30 минути.

 

Супер симатяга!