Вижте за първи път Polestar 3

  • Polestar 3 ще е голям кросоувър с изцяло електрическо задвижване Polestar 3 ще е голям кросоувър с изцяло електрическо задвижване
  • Моделът ще се произвежда в Щатите, като ще се предлага на пазаритге в 30 страни Моделът ще се произвежда в Щатите, като ще се предлага на пазаритге в 30 страни
  • През 2021 Polestar ще произведе по-малко от 30 хил. автомобили. С появата на Polestar 3 това число трябва да скочи до около 100 хил. През 2021 Polestar ще произведе по-малко от 30 хил. автомобили. С появата на Polestar 3 това число трябва да скочи до около 100 хил.
  • Братовчедът XC90 ще има три реда седалки и ще се предлага също с бензинови мотори. Най-вероятно ще носи името Embla Братовчедът XC90 ще има три реда седалки и ще се предлага също с бензинови мотори. Най-вероятно ще носи името Embla
  • Embla също ще се произвежда в Щатите Embla също ще се произвежда в Щатите
  • Заводът на Volvo в Щатите отвори врати през 2018 г. и има капацитет за около 150 хил. коли годишно Заводът на Volvo в Щатите отвори врати през 2018 г. и има капацитет за около 150 хил. коли годишно
  • Тук се прави седанът S60, а след няколко месеца ще започне и производството на третото поколение XC90 Тук се прави седанът S60, а след няколко месеца ще започне и производството на третото поколение XC90

03 Dec 2021

Polestar 3 ще се появи през 2022 г. като втори изцяло електрически модел в гамата на дъщерната на Volvo компания. Шведите за първи път показаха снимки на колата, макар и все още с камуфлажи.

Моделът “3” ще бъде първият за Polestar, който няма да се произвежда в Китай. Очаква се САЩ да бъде най-големият пазар за кросоувъра и логично производството ще бъде в новия завод на Volvo в Южна Каролина, заедно с третото поколение XC90. Между другото заводът на BMW в Щатите (X3, X4, X5, X6 и X7) също е в Южна Каролина. 

Технологично Polestar 3 ще е близък роднина на следващото XC90, което най-вероятно ще носи името Volvo Embla. За разлика от голямото 7-местно Volvo, обаче, Polestar 3 ще е по-луксозно и ще идва само с два реда седалки. Освен това моделът на Polestar няма да има бензинови или хибридни версии, а само изцяло електрически. 

На борда ще има изобилие от сензори LiDAR и камери, които да подпомагат водача и да предлагат полуавтономно управление.

Polestar спира от производство хибрида “1” тази година и до появата на “3” ще има само един модел – Polestar 2. Противно на логиката, Polestar 3 ще е най-големият автомобил на компанията. По-късно през 2023 ще се появи по-малкият SUV Polestar 4, а през 2024 очакваме Polestar 5 – луксозен седан, който ще конкурира Tesla Model S, Porsche Taycan и Lucid Air.

С увеличаването на броя на моделите Polestar постепенно предвижда разрастване. Шведската компания с китайски собственици още през 2022-23 г. ще разшири пазарите си от 14 до 30, а до 2025 г. производството трябва да се увеличи до 250 хил. коли годишно. За сравнение за 2021 компанията очаква да произведе 29 хил. автомобила.