Skoda Enyaq Coupe iV бие братята си от Audi и VW плюс Tesla (Тийзър)


15 Dec 2021

На 31 януари 2022 г. ще се състои световната премиера на електрическата Skoda Enyaq Coupe iV. И още в първата половина на годината ще започне производството.

Чешката компания очаква това да бъде един от най-успешните й модели. И най-вероятно ще бъде, гледайки неговите технически характеристики. Част от които са по-добри от тези на Tesla Model Y. Дори са по-добри от братските еквиваленти Audi Q4 Sportback E-Tron и Volkswagen ID.5.

Предколедно, Skoda пусна тийзър с Enyaq Coupe iV. Акцентът в краткото видео е впечатляващата аеродинамика. Коефициентът на въздушно съпротивление е само 0,234. За сравнение, Tesla Model Y е с Cd 0,26. Изброените по-горе модели на Audi и VW, също са с по-високи показатели от тези на Enyaq Coupe. Това дава повод на Skoda да твърди, че новият модел ще бъде най-аеродинамичният в своя клас.

А какъв всъщност е той? В името си има думата купе, макар да е с 5 врати, а в същото време Skoda го описва като SUV с нулеви емисии. Едно време беше лесно. Имаше съвсем ясни категории като купе, седан и комби. А сега...

Освен с ефективна аеродинамика Skoda Enyaq Coupe iV бие вътрешната конкуренция във VW Group с още един показател. Пробег!

Audi Q4 Sportback E-Tron може да измине с едно зареждане на батериите максимум 497 км. Volkswagen ID.5 официално се води, че е способен да достигне 520 км преди да бъде презареден. Автономният пробег на най-ефективната версия на Enyaq Coupe iV е до 535 км.

За сравнение стандартната версия на Enayq, която не се води купе, може да измине до 510 км. И е с по-висок коефициент на въздушно съпротивление – 0,247.

Когато излезе Skoda Enyaq Coupe iV ще се предлага във версии „60“ и „80“, които са със задно предаване. Модификацията „80x” е с два електромотора и задвижване на четирите колела. Клиентите могат да избират между батерия с 62 kWh и по-голяма такава с капацитет 82 kWh. Нивата на мощност съответно ще са три: 177 к.с., 201 к.с. и 261 к.с.

Стандартно Enyaq Coupe iV ще бъде с 19-инчови джанти, но Skoda ще предлага 20- и 21-инчови модели. Друга характерна черта от гледна точна на дизайна на Enyaq е осветената радиаторна решетка.

Още подробности за електрическата Skoda ще научим в последния ден от януари, когато ще видим и как ще изглежда.

Сбогом V10!