Venturi Antarctica е електрически влекач, който вече работи в Антарктида
Venturi се гордее, че това е първият антарктически електрически влекач. Машинката е част от оборудването на белгийската антарктическа експедиция и е базирана в полярната станция “Принцеса Елизабет”. Между другото, това е първото място в Антарктика, където се появи коронавирус, след като две трети от членовете на белгийската експедиция се разболяха от вируса въпреки многобройните тестове.
Но да се върнем на Venturi Antarctica, защото верижното бъги е страхотно. За първи път в тежките условия на Белия континент се използва електрическа верижна машина.
Идеята е крехкото биоразнообразие в Антарктика да не се нарушава с нови и нови порции изгорели газове от двигатели с вътрешно горене. Използването на електрическо задвижване е от голям плюс и заради сравнително голямата надморска височина на белгийската база – тя се намира на 1300 метра надморска височина в близост до плато, което се издига на 2300 метра над морето.
Возилото е 6-местно и може да се похвали с пробег с едно зареждане от 50 км, което може да звучи нищожно, но този пробег е съвсем реален в условия без каквито и да било пътища и с температури, достигащи до -50°C. Всъщност всъдеходът е проектиран да работи до -70°C. Дължината му е едва 3,47 метра, тежи 2,5 тона и се задвижва от два електромотора с по 82 к.с. – по един от всяка страна. Батерията е с капацитет от 52,6 кВтч. Зареждането отнема между 2 и 18 часа, в зависимост от много променливи. Белгийската експедиция споделя, че се стреми да зарежда машината с изцяло зелена енергия (полярната станция е оборудвана с вятърна и соларна централа), като поне за ветровете е сигурно, че не липсват. Дали е възможно електрическото возило изобщо да не използва генератори за зареждане, обаче, не знаем…