Хиперколата Peugeot 9X8 е готова за „Льо Ман“ 2022
Преди повече от година ви показахме как изглежда част от състезателната кола, с която Peugeot ще се завърне в „24 часа на Льо Ман“ през 2022-ра. Днес тя е напълно готова за надпреварата през юни и само след няколко дни ще започнат нейните пистови тестове.
Хиперколата Peugeot 9X8 е с хибридно задвижване, комбиниращо 2,6-литров би-турбо V6 двигател и 200 kW мотор генератор. Бензиновият двигател със своите 670 к.с. задвижва задната ос, докато предноразположеният електромотор с 268 к.с. предава въртящ момент на предните колела. Скоростната кутия е 7-степенна.
Новите правила на FIA за клас LMH (Le Mans Hypercar) дават по-голяма свобода относно дизайна и технологиите. И ето резултатът от тази свобода – липсва обичайното задно крило. От Peugeot коментират, че задните крила отдавна са един от ключовите аеродинамични елементи, използвани за генериране на притискателна сила, но аеродинамичната ефективност позволява на 9X8 да бъде без крило.
Правилата позволяват колата да има само един регулируем аеродинамичен елемент, без да се уточнява, че това трябва да бъде задното крило. В тази връзка от Peugeot не разкриват коя част от аеродинамиката на колата е направена регулируема.
Името 9X8 крие символика към състезателното минало на отбора. 9 е в чест на предишните коли на Peugeot за „Льо Ман“ – 905 и 908, докато X обозначава технологичията за задвижване на четирите колела. 8-цата пък показва текущия брой шосейни автомобили в гамата на Peugeot.
Peugeot Sport за последно участва в „Льо Ман“ през 2011 г., а последната победа на тима е от 2009 г. с Peugeot 908 HDi FAP. От тогава насам Audi записва 5 последователни победи, след което следват три успеха на Porsche, а последните четири години триумфират колите на Toyota.
Тази година в „24 часа на Льо Ман“ за Peugeot Sport ще карат бившите F1 пилоти Жан-Ерик Верн, Кевин Магнусен и Пол ди Реста.