Бюджетното X6 идва от Skoda и е на ток!
Пред вас е дългоочакваната Skoda Enyaq Coupe iV – версия купе на голямата електрическа Skoda. Най-добрата новина е, че тя идва и във вариант RS, който е първи братовчед на VW ID.5 GTX.
С 300 коня и 460 Нм това е доста симпатично звучащ RS, което донякъде да ни утеши, че зад абревиатурата вече не стои двигател с вътрешно горене. Ускорението до 100 км/ч отнема 6,5 секунди, максималната скорост е 180 км/ч (електричка е все пак), а 77-киловатчасовата батерия поддържа бързо зареждане от 10 до 80% за 36 минути.
Светещата предна решетка определено не ни е любимата опция за Enyaq, на за щастие винаги може да се откажете от тази опция и да спестите поставянето на 131 диода върху муцуната на модела.
В сравнение със стандартния Enyaq купето е по-непрактично за лоши пътища, защото предницата е с 15, а задницата с 10 мм по-близо до асфалта. Стилните 21-инчови джанти от снимките обаче са супер добавка, независимо дали са практични или не.
По-достъпните варианти ще могат да се поръчат с по-малка 58-киловатчасова батерия и дори само със задно предаване, като базовият модел идва със 179 к.с., а над него е версията с 204 коня.
Вземете средната версия (204 к.с.) и голямата батерия, за да си осигурите доста приличен пробег с едно зареждане от 545 км (WLTP). Има още една версия под RS, тя идва с 265 к.с. и двойно предаване.
Интериорът е доста стилен, като внушителният 13-инчов сензорен екран определено е добра препратка към Model Y.
Засега няма цени за България, но в Германия вариантът RS ще се превърне в най-скъпата Skoda в актуалната гама, като ще надхвърли 53 хил. евро.