Singer Turbo Study е класическо 911 Turbo с 450 к.с. и цена от 660 000 евро

  • Галерия с 19 снимки. Галерия с 19 снимки.

10 Feb 2022

„Първото Porsche 911 в което се возих ме остави с отворена и пресъхнала уста. Бях на 11, а колата бе 930 Turbo с червени тартанови седалки. Днес, 45 години след тази случка, се вълнувам да ви представя нашата визия за първата суперкола на Porsche, преобразена и рафинирана в сътрудничество със собственици, което я издига на друго ниво. Вярвам, че това е подобаващ почит на автомобил, който промени живота ми и на много други.“

Това казва Роб Дикинсън, основателят на Singer Vehicle Design (2009) и братовчед на Брус Дикинсън (Iron Maden). Ако не сте чели специалния ни материал за него, може да кликнете тук или на снимката му в най-долу.

Всъщност, крайната цена на Singer Turbo Study ще зависи от специфичната конфигурация на всяка от 70-те вече поръчани коли, но SVD дават ориентировъчна сума – от 750 000 долара, които са 656 250 евро. Или 1,28 милиона български левчета. Супер.Но за тези пари получавате кола-мечта! Имах си хас.

Това е първото неатмосфертно Porsche ‘reimagined by Singer’, базирано е на 964, както всички проекти на Singer досега, но изпълнено в стила на 930 Turbo. Всички панели на купето обаче са изработени от въглероден композит, цветът е ‘Wolf Blue’, a в задната част работи нова еволюция на „Мецгеровия“ 6-цилиндров боксер, тук вече с обем 3,8-литра.

Пълненето му става с два турбокопресора с електрически изпускателни клапани и специално проектирани за тях междинни охладители тип „въздух към вода“. Резултатът е максимална мощност от 450 к.с., но в пресматериала на Singer пише, че тя „може да бъде съобразена с предпочитанията на всеки собственик“.

В зависимост от техните желания Turbo Study може да бъде както само със задни задвижващи колела, така и с двойно предаване, като и в двата случая скоростната кутия е 6-степенна механична. Естествено окачването е изцяло променено, спирачната система е с карбон-керамични дискове, има и ABS и електронен контрол на сцеплението, но последните „седят на заден план и се задействат само, когато е необходимо“.

Вътре? Виждате изображенията, които все още са само компютърни рендъри – на живо ще видим (ние не, но все пак на снимки) автомобила на 23-26 юни, в рамките на „Фестивала на скоростта в Гудууд“. Салонът е изпълнен в духа на оригинала, с ел. седалки, в ‘Malibu Sand’ с ‘Black Forest’ пишат Singer.

Какво мислите за първото Turbo на SVD?

Лукс от Китай!