Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC дебютира с 687 к.с.

Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC дебютира с 687 к.с.
16 Feb 2022

Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC се явява най-мощният вариант на „електрическата E-класа“. Задвижва се от два мотора, като сумарната мощност е 687 к.с. и 1000 Нм, но когато е поръчан с т.н. ‘AMG Dynamic Plus’ пакет. Без него е „само“ 626 к.с. и 950 Нм, като ускорението на двете изпълнения е 3,3 и 3,5 сек от 0-100 км/ч, а макс. скорост – 240 или 220 км/ч за по-слабата версия.

EQE 53 дебютира заедно с по-достъпния EQE 43 4MATIC. Както името подсказва, той също е с два ел. мотора, но с „едва“ 476 к.с. и 858 Нм, достатъчни за 4,2 сек от 0-100 км/ч и 210 км/ч макс. скорост. И двата модела използват една и съща батерия с капацитет 90,6 кВтч и напрежение 328 волта, а обявеният от Merc пробег е 444-518 км за EQE 53 и 462-533 км за EQE 43.

И двете позволяват бързо DC зареждане с до 170 кВт мощност, с което за 15 мин. може да се добавят 180 км пробег. Силата на рекуперация пък може да се избира от шофьора в три степени, а максималната възможност за „връщане“ на ток в батерията по този начин е 260 кВт.

Платформата? EVA2, но преработена според изискванията на AMG. Ел. машинките също са пипнати за да прилягат на трите букви, с „адаптирани намотки, по-високо работно напрежение и специфичен инвертор“. Немците също обещават, че са с „високоустойчива термална концепция“, тоест, направени да не прегряват при повторни ускорения.

Интересен елемент в техническите данни е, че е посочено и минималното ниво на заряда на батерията, с който са възможни заявените времена за спринтовете от 0-100. При EQE 53 е необходимо мин. 70% „пълнота“ на батерията за тези 3,3/3,5 сек за 0-100, а при EQE 43 са достатъчни 50% за постигане на 4,2 сек.

Шофьорът може да избира между 5 режима на каране през ‘AMG DYNAMIC SELECT’ менюто. ‘Slippery’ разгръща само 50% от мощността, при ‘Comfort’ разполага с 85%, ‘Sport’ дава 90%, a при ‘Sport+’ логично е 100%. Толкова е и при използване на лаунч контрола, който Merc-AMG са кръстили ‘RACE START’, но с ‘AMG Dynamic Plus’ колата стоварва 110% от мощността си. Така е записано в тт данните, тоест, мощността временно скача от 626 на 687 к.с., а въртящия момент се увеличава с 50 Нм.

Естествено, с избора на един от петте режими - а, да, има и ‘Individual’ -, се променя и поведението на окачването, кормилното управление и звука. Такъв има, добавен, като системата се казва ‘AMG SOUND EXPERIENCE’ и включва високоговорители, „бас актуатор“ (каквото и да е това) и звуков генератор. То волана може да избирате дали колата да звучи ‘Balanced’, ‘Sport’ или ‘Powerful’, независимо от режима на ходовите характеристики, а с по-бързия пакет получавате и ‘Performance’ звучене.

Серийно и двете модификации идват със завиващи до 3,6 градуса задни колела и адаптивно въздушно окачване, като второто е с 50% по-твърди втулки отзад. Спирачките са големи, защото автомобилите са бързи. И тежки. Серийно идват с 6-бутални апарати и 415-милиметрови дискове отпред и еднобутални машинки с 378-милиметрови дискове отзад. Срещу няколко хиляди лева, най-вероятно над 10, може да си вземете и карбон-керамична система с 440-милиметрови предни дискове, но те са съвместими само с 21-инчовите джанти.

Масите? Посочена е една за двете версии, 2525 кг. Доста, но имате голяма батерия, а и самият модел не е малък, 4964 мм са си 5 метра. Багажникът обаче не е от най-големите, 430 литра или със 110 по-малко от този на нормалната E-класа.

Дизайн? Не е необходимо да го разписвам, виждате, EQE, но с традиционни за AMG елементи, като решетката ‘Panamericana’, която всъщност не е реална решетка и т.н. Вътре са космически, особено с огромния ‘Hyperscreen’ дисплей, който пък всъщност са три отделни.

Какво мислите за новите електрически AMG модели? Кой бихте предпочели от двата?

Лукс от Китай!