1979 Mercedes-AMG 280 GE 5.6 Sport с 300 коня, V8 и фарове от S-клас
G-клас е абсолютна жива легенда, която е с нас вече 42 години. Всички знаем, че в тяхното течение, визуално, колата не се промени особено. По-сериозните фенове на модела пък знаят, че ‘G-Wagen’ съществува в четри поколения – оригиналът от 1979-та, генерация W460, следвана от най-масовите по нашите пътища W461 и W462, и най-новото прераждане на култовото кубче - W463, което успяхме да заснемем за YouTube канала ни, макар и само за няколко часа.
Що се отнася до AMG версии на G-клас, допреди няколко години си мислехме, че началото им бе поставено през 1999-та с G 55 AMG (354 к.с.), същата година в която AMG стана част от Daimler AG. Начало, което ескалира и до появата на супер абсурдния G 65 AMG с 6-литров битурбо V12 и 630 к.с. в последното му изпълнение. Което бе с един чисто нов Merc S 500 по-скъп от с 0,1 сек по-бавния от 0-100 км/ч G 63. Може би и много от вас си мислят така, но истината е малко по-различна.
Макар и действително „заводските“ AMG модификации на G-клас да датират от 22 години, то независимата преди тунинг компания е модифицирала G-каси още в тяхното първо поколение W460, още през първата година от производството.
Екземплярът, който виждате в галерията ни е бил топ моделът с официално название Mercedes-AMG 280 GE 5.6 Sport. И определено стилът не е бил най-силната му страна, с фарове от първото поколение S-клас W116 и решетка от по-малкия W123. И лебедка, защото – защо не. Разбира се, по онова време, както и сега, клиентите също са могли да влияят на крайния продукт, така че AMG изпълненията са имали разлики и помежду си.
Тази 280 GE 5.6 Sport е с доста разточителен салон обвит в червена кожа, супер стерео от Becker, като е имало и версии с телевизор. По-важното за нас е какво работи под предния капак, а именно 5,6-литровия М 117 с максимална мощност от 300 к.с. при 5000 об/мин и 455 Нм при 3750 об/мин. Скоростната кутия е 4-степенна автоматична, задвижването естествено си е двойно, като тягата се предава на пътя през гуми с размери 345/60 R17. Максималната сскорост на този колос е 200 км/ч, като за сравнение, когато дебютира G 55 AMG през 1999-та, максималната му скорост бе ограничена на 210 км/ч.
Изпълнението с 300 к.с. и V8 не е било обаче единственото предложение на AMG, ателието е предлагало цяла гама от модификации. Тя е започвала от AMG 230 GE с 2,3-литровия 4-цилиндров М 102 мотор със 160 к.с. и 215 Нм, следван от AMG 280 GE с 6-цилиндровия редови M 110 с обем 2,8-литра, 210 к.с. и 240 Нм. AMG 280 GE 3.0 и 3.2 също са били с „шестаци“, M 103 със съответните работни обеми и 225 и 245 к.с. Най-силни са били W460-иците с V8 агрегата M 117, който предлагал също 245 к.с. (като AMG 280 3.2), но 400 Нм (324 Нм при шестака) и въпросният „герой на материала“ с 5,6-литров обем и 300 коня.
Разгледайте кратката галерия, след което може да кликнете на този Puch 500 GE, който реално е първата G-класа със заводски монтиран V8 под предния капак, а ако кликнете тук горе, ще попаднете на супер любопитния ни материал за G 65 AMG, последнaта G-кала с V12.