Lada произвежда коли с орязани функции заради липса на части?


27 Mar 2022

Най-големият руски производител на автомобили трескаво се опитва да замени вносните части в колите си с изцяло руски заради наложените санкции за внос. Близо 20% от компонентите в една Lada са внос, съобщава Motor1.com.

Компанията признава, че се опитва да замени вносните елементи с такива, произведени в Русия, но не разкрива повече детайли. В някои медии се появи информация, че моделите Granta, Niva, а може би и Vesta ще слизат от конвейера без ABS, ESP и въздушни възглавници, но не открихме достатъчно достоверни източници, които да потвърдят тази информация.

Със сигурност Renault, който притежава 67% от АвтоВАЗ, се оказа в доста трудна ситуация. Гигантът е притиснат от Запада да се изтегли от Русия, а в същото време руското правителство заговори за национализиране на заводите на групата Renault Nissan в страната, в случай че те спрат работа.

Reuters съобщава, като се позовава на АвтоВАЗ, че компанията въвежда 4-дневна работна седмица за три месеца в сила от 6 юни 2022.

 

Фенове сме! A вие?